Armas individuales y de escuadra

Ejércitos de tierra de todo el mundo y elementos que los componen

Moderadores: Jean Luc, Orel, kenubal, Edu

Re: Armas individuales y de escuadra

Notapor poliorcetes el Jue Abr 06, 2017 2:26 pm

Lo estamos discutiendo en los foros de autogun y no tiene pinta de ser muy creíble o que se vaya a extender mucho. Los perjuicios superan a los beneficios en muchos escenarios
Nunca digas que éste es mi último sendero
poliorcetes
Site Admin

Notapor CVR el Vie Abr 07, 2017 8:20 am

A mi me parece que las razones en contra que dan en thefirearmblog son más que claras. El armar a todo el ejército con 7,62 NATO me parece difícil, el ir a un arma multi-calibre (SCAR), transformable según el tipo de operación, quizás.
CVR

Notapor poliorcetes el Vie Abr 07, 2017 8:59 am

SCAR fue rechazado por un usuario con libertad de elección: USSOCOM. La ventaja aparente del multicalibre no era tal, dado que el arma era demasiado ligera para el SCAR H y el cambio, sin no recuerdo mal, era de upper entero. Además, el cañón era demasiado ligero y, en general, estimaron que las ventajas del L no justificaban que sustituyera al M4.

Por lo demás, una opción turca de retroceder al 7.62 es inaceptable: se carga con la mitad de disparos, se tarda más en entrenar para llegar a cierta capacidad y se dificulta el tiro rápido, al tiempo que se impide el tiro en ráfaga

Son tonterías que acabarán la década que viene con la versión final de la munición 6.5 CT

ENviado desde mi teléfono usando Tapatalk
poliorcetes
Site Admin

Notapor CVR el Vie Abr 07, 2017 10:13 am

Son tonterías que acabarán la década que viene con la versión final de la munición 6.5 CT
Está claro que esa vía es la mejor, pero a veces te cogen con el paso cambiado, como pasó en el 39 con la transición a armas semiautomáticas o automáticas y al final la guerra se hizo en gran parte con armas diseñadas a fines del XIX y principios del XX.
CVR

Notapor poliorcetes el Vie Abr 07, 2017 10:21 am

pero eso fue por conservadurismo intelectual... y porque el infante no importaba. Si importara, se le habría dado lo mejor que ofrecía la época. El infante no importaba porque había ametralladoras, carros de combate, artillería y aviación. Bien que importaba un siglo antes

Luego, en USA fue terrible el daño de Mc Arthur. No sólo por la estúpida pérdida de Filipinas, sino también porque forzó que se mantuviera el 30-06 en lugar de adoptar el .276 pedersen. Con el .276, quizás incluso no habría nacido el 7.62 y por supuesto el 5.56

Es posible que el camino esta vez sea correcto, después de más de medio siglo de traspiés. en el mismo blog que citas podemos seguir una entrevista tremenda de la responsable del programa CTSAS (antiguo LSAT) y parece evidente que el DoD apunta inequívocamente en esa dirección. El problema es el formato definitivo y el calendario, pero no creo que ya haya más opciones a medio plazo

http://www.thefirearmblog.com/blog/2017 ... -6-5mm-ct/

la duda es si van a seguir con esa barbaridad de 2900J en boca o van a bajar a 2500 como se hablaba antes. Veremos
poliorcetes
Site Admin

Notapor Orel el Mié Abr 12, 2017 8:09 pm

El CLAEX subasta armas este mes. Por si os interesa:
http://www.ejercitodelaire.mde.es/ea/pa ... FE0036CA68

Enviado desde mi Aquaris_M4.5 mediante Tapatalk
- Sólo hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro (Albert Einstein)
- No hay nada repartido de modo más equitativo en el mundo que la razón: todo el mundo está convencido de tener suficiente (René Descartes)
Orel
Moderador

Notapor poliorcetes el Vie Abr 21, 2017 2:33 pm

Notición si se confirma: el ministerio de defensa alemán abre concurso para sustituir los G36

http://www.thefirearmblog.com/blog/2017 ... ce-hk-g36/

The German Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) has announced the long-awaited program to replace the Heckler & Koch G36 assault rifle in German Army service, reports the Polish gun magazine MilMag. According to the source, the BAAINBw released the tender for the new System Sturmgewehr Bundeswehr on April 19, with all submissions due by May 22, 2017. Selection is expected to occur sometime in 2018, and production of whichever rifle is selected is slated for April 1, 2019, to continue through 31 March 2026. The 7-year contract is expected to have a total value of 245 million Euros, (~ USD 260 million).

MilMag reports that the contract seeks a new standard infantry rifle available in two barrel lengths, Kurzrohr (short) and Langrohr (long), with ambidextrous controls and standard NATO mounting rails. Oddly, according to MilMag, the Bundeswehr did not specify caliber, allowing entrants to submit rifles in either 5.56x45mm NATO or 7.62x51mm NATO. The tender also specified rifle weight to not exceed 3.6 kilograms (even in 7.62mm), and a 30,000 round receiver/structure life plus 15,000 round barrel life with ball ammunition.

Entrants for the competition are reported to be, already, the Heckler & Koch HK433, Steyr-Rheinmetall RS556, and SIG Sauer MCX. MilMag also suggested the Beretta ARX-100/200 might also be submitted, although that is probably speculative.

As of yet, the tender does not appear to be available online.

Difícil me parecería que no ganara el HK433. Los alemanes no cometerán la tontería francesa o inglesa: no dejarán morir los restos de su industria de armamento individual militar
poliorcetes
Site Admin

Notapor Orel el Vie Abr 21, 2017 3:30 pm

¿Es un buen fusil? Creo como tú que perder autonomía en fabricación de armas individuales es relevante.
- Sólo hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro (Albert Einstein)
- No hay nada repartido de modo más equitativo en el mundo que la razón: todo el mundo está convencido de tener suficiente (René Descartes)
Orel
Moderador

Notapor poliorcetes el Vie Abr 21, 2017 5:17 pm

Orel escribió:¿Es un buen fusil? Creo como tú que perder autonomía en fabricación de armas individuales es relevante.

Dos páginas antes

viewtopic.php?p=217256#p217256

- Modular and light construction. Compact dimensions.
- Barrel length individually configurable. Simple end-user level barrel change.
- Completely ambidextrous manipulation for right and left handed shooters.
- Non reciprocating charging handle with integrated forward assist. Switchable w/o tools.
- Lower receiver with ambidextrous manipulation for G36 and HK416 users.
- Drop safe according to AC225/D14 with and w/o applied safety.
- Upper receiver with full length STANAG rail in 12 o'clock position. Hand guard with Hkey interface on 3 and 9 o'clock position. Picatinny rail on 6 o'clock position.
- Length adjustable folding stock with height adjustable cheek weld. Weapon also usable with stock folded.
- Optional receiver integrated maintenance free shot counter.
- Tool less disassembly / assembly of major components.
- Weapon can be set to safe in all loading conditions.
- Lots of accessories available.
- Made 100% in Germany
poliorcetes
Site Admin

Notapor poliorcetes el Lun Abr 24, 2017 11:31 pm

http://www.thefirearmblog.com/blog/2017 ... per-rifle/

The United States Special Operations Command (SOCOM) is considering a caliber change for their future semiautomatic sniper weapons systems. Although traditionally these medium range precision weapons have been chambered for the 7.62x51mm caliber common to NATO, it seems SOCOM is looking to get a little more out of them by changing over to a new 6.5mm/0.264? caliber round. The Command is investigating two off-the-shelf options: The 6.5mm Creedmoor (6.5x49mm) and the .260 Remington (6.5x52mm). Both rounds are extremely similar, each being based on the .308 Winchester case (the Creedmoor by way of the all-but-forgotten .30 T/C) necked down. From Military Times:

Special Operations Command is exploring a new caliber for its semi-automatic sniper rifle needs and upgrading one of its bolt-action sniper rifle systems.

Maj. Aron Hauquitz told Military Times Tuesday that SOCOM is in the preliminary stages of exploring a sniper rifle chambered in the 6.5 mm caliber. The two commercially available rounds being evaluated are the .260 Remington and the 6.5 mm Creedmoor.

Research shows that both rounds will “stay supersonic longer, have less wind drift and better terminal performance than 7.62 mm ammunition,” SOCOM officials said.

Hauquitz said that the research is focused on the popularity and availability of the cartridge, and finding out the benefits and drawbacks of the different rounds.

He didn’t provide a specific date or timeline for when the new rifle would be in operators’ hands but said they would have a better idea regarding the caliber later this year.

“We’re purely in the exploratory phase,” Hauquitz said. “We’re trying to see if we can take a weapon that is 7.62 and give it greater range, accuracy and lethality.”

Hauquitz said the 6.5 mm exploration came out of preliminary results of the Small Arms Ammunition Configuration study, which evaluates for the military commercially available ammunition, emerging ammunition capabilities, and ammunition technologies for conventional and non-conventional calibers.

The primary differences between the 6.5 Creedmoor and the .260 Remington are the slightly shorter case and slightly longer neck of the Creedmoor, and the more aggressive shoulder and slightly greater case taper of the .260 Remington. Other than those differences (which make the two decidedly non-interchangeable), both rounds are essentially the same, providing very similar levels of performance. Versus the 7.62mm, either 6.5mm offers a much flatter trajectory, greater wind resistance, and shorter flight time; in these respects the hotshot 6.5s more resemble the .300 Winchester Magnum which has been used in military sniper rifles than they do the 7.62mm. In addition, both rounds give greater striking velocity and energy at extended distances, adding penetration and possibly also fragmentation range versus 7.62.

The new caliber will apparently be sought for the semiautomatic sniper system, as well as the Advanced Sniper Rifle (ASR), and an M40A6 upgrade.
poliorcetes
Site Admin

Previo

Volver a Ejércitos de tierra