Litoral Combat Ship (LCS)

Fuerzas navales de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor TYPHOOM7 el Vie Dic 04, 2009 7:11 pm

¿Y porqué llevan camuflaje dentro del puente?. Duele la vista y no resulta agradable como ambiente laboral. No digo que vayan de blanco o de bonito, pero mejor un mono de faena azul o gris que esa abominación multicolor pilxelado.

¿Y no resulta mejor una corbeta del tipo AFCON o una PFB que un LCS?. Es que yo no le veo muchas ventajas para combatir en aguas someras.

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Por tamaño, velocidad y potencia de fuego yo lo veo fantástico para el combate litoral. Más que los tochos de LCS.

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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor NOSTROMO el Vie Dic 04, 2009 7:19 pm

Bueno, a mi lo del pixelado me parece una majaderia tela, pero ojo que los yankees en uno de sus programas de "self motivation and pride stregth" han decidido que para que no parezca que los popis no pelean les ponen el pixelado y listo, así­ todo el mundo puede fardar en su pueble de milwaukee que ha estado en la guerra... aunque haya estado de escribiente en Napoles.... :wink:

En cuanto a lo del concepto de la guerra litoral, hay que ver a que llaman litoral ellos... y sobre todo ¿de que manera podia meterse en el arsenal de la Navy una corbeta sin llamarla corbeta? por que los buques tipo BAM y corbetas tienen su hueco y más en misiones de patrulla oceánica... (joder meter un aegis en a buscar piratas es un poco heavy hasta para los yankees...).
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor TYPHOOM7 el Vie Dic 04, 2009 7:35 pm

Pues ojalá que el pilxelado no se ponga de moda también a bordo de los barcos españoles. ¡Qué horror!. :nonono:

Pues sobre los LCS vitaminados, lo mismo hasta nosotros caemos en la tentación y las futuras F-110 se acaban pareciendo a los tricamaranes esos de los EE.UU. para perseguir piratillas. En algún lado desde luego leí­ que se pretendí­a algo intermedio entre un BAM y una F-100+.

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El caso es que al final siempre nos dejamos influir por las tendencias de la US Navy, si bien eso a la larga siempre ha resultado beneficioso para la Armada (en especial desde el "Error Wilson" y el paso de las clase Leander a las mejores clase Knox tipo Baleares). Lo mismo esto es el futuro. :?

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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor armada62 el Vie Dic 04, 2009 9:15 pm

Lo del uniforme majo éste, ya me llevé un chasco porque no lo conocí­a y me quedé de piedra al verlo. Por lo tanto apoyo la moción de Nostromo.
En cuanto a lo de trimarán no sé que pensar al respecto. Aún los USA no se han decidido sobre uno u otro, y ahora han hecho encargo de dos más, uno de cada, así­ que no sé..... En todo caso, no veo yo una fragata de 4000 tm con ese casco, aunque tiene una ventaja importantí­sima, a mi modo de ver, y es la manga que puede adquirir un buque de éstos, con sus consecuencias en cubierta de vuelo, hangar, etc....
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor NOSTROMO el Vie Dic 04, 2009 9:21 pm

el multicasco tiene muchas ventajas, entre las que se encuentran que, solventados los problemas esctructurales que antiguamente presentaban estas configuraciones (gracias INCAT), suelen presentar comportamientos muy estables, lo cual para diseños de poco desplazamiento tiene sus ventajas.

Acordémonos todos de nuestras Descubierta, y de su comportamiento en escenarios de mala mar.... (mejor eludimos comentarios de sus nuevas caracterí­sticas como patrulleros de altura con esa ausencia de peso en los fondos de las primeras reconvertidas.... :a7 )
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor armada62 el Vie Dic 04, 2009 9:29 pm

Eso lo he sufrido yo en mis "calnes"... :a7 No sólo se moví­an sino el cómo...era un caballeo raro, cómo a saltos, y los pantocazos, cómo embarcara agua, le costaba la Biblia en verso recuperar....Cómo cimbreaba y vibraba aquello, madre de Dios!! :a7 :a4 :?
Por eso me rio cuando se dice que hací­an su papel dignamente.......ja!, si estaba el mar picado se acabaron las Descubierta
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor NOSTROMO el Vie Dic 04, 2009 9:31 pm

No me lo digas, por que o mucho me cambia el rollete o me veo pal año en una de ellas....

ya se sabe que la condición de embarque a nadie se le perdona, hayas estado en el Arsenal de Mahó de jefe de manto. (perdoname la maldad Jaboo....) o de aguerrido comando por los mares del sur....
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor armada62 el Vie Dic 04, 2009 11:24 pm

:a6 :wink: un guerrero de verdad, como los de los 300 (sin S).......... Hiiiiiiiiii!!!........... :b3
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor Mig el Sab Dic 05, 2009 10:44 am

Hola:

Una pequeña aclaracion sobre los cascos trimaranes (y extrapolable a los buques de mas de tres cascos...), como bien dice Nostromo, presentan mayor estabilidad que un casco convencional, pero esto, a la vez que es una ventaja, pues casi nunca se van a "voltear" , porque su capacidad de adrizamiento es mucho mayor (tenemos un aumento de manga "virtual" muy grande); tambien presenta inconvenientes, al ser mucho mas estables (adrizan en menor tiempo), el periodo de balance (tiempo que tarda el buque en inclinarse de una banda a otra y "volver", a causa del oleaje) sera menor, y esto hace que en las partes altas de estos buques (de cualquier buque "demasiado estable"), donde la amplitud del movimiento de balance es mayor, se tenga la sensacion de navegar en una coctelera cuando hay un poco de mala mar.

En ferries civiles, y hasta donde llega mi conocimiento, esto se habia solucionado con la incorporacion de aletas estabilizadoras dirigidas por ordenador, lo cual a alta velocidad mitiga (hasta casi hacer desaparecer) el problema, pero a bajas velocidades(menos de 10 nudos), y con estados de mar revuelto, la sensacion de su comportamiento en las cubiertas superiores es muy desagradable.
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor NOSTROMO el Dom Dic 06, 2009 1:05 am

Bueno Mig, por eso me referí­a a INCAT, el truco del multicasco está en varias cosas.

El que los multicascos sean buques más "duros" (atento Typhoon que es un vocablo marinero) es algo que se ha paliado bastante con diseños de cascos modificados para permitir un movimiento más armónico (básicamente facilitando la entrada y salida en la mar), el uso de estabilizadores gemelos (no solo uno por costado, si no dos, muy cerca de los finos respectivos) y sobre todo el entender que hablamos de buques que están cómodos en gamas de velocidad altas (precisamente el bqueu militar cuando necesita estar cómodo en en combate y este se hace a altas velocidades).

INCAT ha experimentado mucho, y los british con su modelo a escala más todavia y la cosa entiendo está madura para que veamos unidades multicasco de combate.

En el caso de los Ferries que no pueden salir con mala mar so pena de romperlo todo (los millenium de trasme entre otros....) es más por la naturaleza de los interiores y de lo que transportan, pues llevar 100 coches y camiones mal trincados (si los llegan a trincar) en una cubierta corrida interior no invita a hacer experimentos...
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor armada62 el Dom Dic 13, 2009 12:38 pm

http://www.strategypage.com/dls/article ... 2-2009.asp
The Other LCS Aces Sea Trials
by James Dunnigan
December 12, 2009
The second of two American Littoral (coastal) Combat Ship (LCS) designs has successfully completed its trials. The ship, the USS Independence, will be commissioned in January. The U.S. Navy's first 3,000 ton LCS is already in service, and discovering what life is really like for the most radical new ship design in decades. Completed last year at a Lake Michigan shipyard, the USS Freedom is now at its home port, San Diego, and going to sea regularly. The USS Freedom is a more conventional design, looking like any other 3,000 ton warship.

The USS Independence is a little lighter (2,800 tons) than Freedom. The most obvious difference between the two designs is that trimaran design provides a larger, and more stable, flight deck for helicopters, and more interior space. The trimaran design is based on one pioneered since he 1980s by Australian ship builder Austal. This design has been used by several successful fast transports, used with much success in the Pacific since the 1990s. Austal was selected to design the Independence based on the success of their earlier trimaran designs, some of which were used by the U.S. Navy. Next year, the two designs will be put to a lot of tests to see if one is sufficiently superior to the other to justify a single design being used for all 50 LCS ships. There is also the possibility that both ships will prove suitable, in different ways, to get the job done. In this case, each design will get a share of the 50 or so LCS ships built.

In general, there are also several unanswered questions for the LCS, that could only be cleared up by actually taking one to sea. One issue was refueling at sea. Now the U.S. Navy has been doing this for over a century, and has the drill down pretty good. The oiler (fuel ship) and receiving ship move in parallel (30-60 meters apart), at a slow speed (about 25 kilometers an hour) and the oiler shoots over cables that hold a fuel line. The two ships maintain their position and speed by synchronizing the revolutions of their propellers. The LCS has two problems with this drill. First, the LCS doesn't use a propeller (but water jets). No problem, it turns out, as the LCS has a lot more control over speed. After some practice using a computer simulator, the "keeping station" with the oiler problem was solved. Another problem was the flat bottom of the LCS 1 (which makes it capable of entering very shallow littoral waters), makes the vessel roll in rough seas. This proved to be a minor problem. LCS 2, and its trimaran design, has less problems with this. Crews will get lots of practice with at-sea refueling, because the LCS has to do so every 3-4 days when travelling with a task force on the high seas.

Another minor problem is that the LCS is not equipped to take pallets of other supplies from an oiler (which is actually a combined cargo/tanker ship these days). So pallets will have to be delivered by helicopter. The USS Freedom has not yet received its SH-60 helicopter, but having pallets delivered this way is not expected to be a problem.

Another potential problem is the high speed of the LCS, which is the fastest seagoing ship to ever serve with the U.S. fleet. The USS Freedom has gone as fast as 85 kilometers an hour, and it's believed that the power plant can be tweaked to get that a little higher. At such high speeds, it's easier to run into whales. This occasionally happens, especially at night. For larger ships, the result is usually a dead, or badly injured whale, and little damage to the ship. But the smaller LCS, hitting a large whale, while travelling at high speed, could leave the ship damaged (the whale would definitely be dead.) So far, the sailors on the bridge are to keep a sharp lookout for whales when the ship is travelling at high speed.

The LCS has a crew of 40, which is pretty small for a ship this size (which, in the past, would have about four times as many sailors). But the LCS is highly automated. On the Freedom, the captain decided that officers, including himself, would pitch in with maintenance and housekeeping chores. More so than in larger ships, sailors learn to do other jobs on an LCS, and, as a result, work is lot more interesting and less boring. But it can get intense at times, and there are still questions about whether the smaller crew, and all the "smartship" tech can really handle the kind of damage control emergencies that crop up on military ships

Normally, an LCS would have another 35 crew manning its "mission package". The LCS is designed for a variety of interchangeable modules (e.g., air defense, underwater warfare, special operations, surface attack, etc.), which will allow the ships to be quickly reconfigured for various specialized missions. Crews will also be modularized, so that specialized teams can be swapped in to operate specific modules. Thus about 40 percent of the ship is empty, with a large cargo hold into which the mission package gear is inserted (and then removed, along with the package crew, when it is no longer assigned to that ship.) Thus the LCS has two crews when underway, the "ship" crew and the mission package crew. The captain of the ship crew is in charge, and the officer commanding the mission package is simply the officer in charge of the largest equipment system on board. In addition, the core crew of 40 is actually two crews ("blue" and "gold") who take turns running the ship. This makes it possible to keep an LCS at a distant posting for years, by simply flying in a relief crew every six months.

Three years ago, when construction began on LCS 1, it was to displace 2,500 tons, with a full load draft of under ten feet (permitting access to very shallow "green" and even "brown" coastal and riverine waters, where most naval operations have taken place in the past generation. Top speed is expected was to be over 80 kilometers with a range of 6,300 kilometers (at much slower cruising speed). The 378 foot long ship still has the range and top speed it was designed for. Basic endurance is 21 days. Thus the Freedom has to refuel and resupply more frequently than larger ships. When using its max speed a lot, much more fuel is burned, and that 21 day endurance can be reduced to 3-4 days.

Built using "smartship" technologies, which greatly reduce personnel requirements, the basic LCS was expected to require a crew of 40 in basic configuration, but will have billeting for about 75 personnel. The recent sea trials gave the smartship features a workout, which, so far appears to be successful. The successful sea trials were very important, because the LCS project was over budget, behind schedule and, worst of all, an untried new concept.

The two different LCS designs are quite different in appearance. Freedom has a semi-planning monohull, while Independence is a trimaran. LCS 1 (USS Freedom) was laid down by Lockheed Martin in Marinette, Wisconsin, in June of 2005 and was expected to be commissioned in 2007, after months of sea tests in late 2006. That schedule slipped, with the ship not completed until late 2008, and sea trials not starting until January, 2009.

LCS 2 (USS Independence) was laid down by General Dynamics in late 2005. These, and LCS 3 and LCS 4, were to be built by Lockheed and General Dynamics, respectively. These are also essentially prototypes, and serial procurement was expected to begin this year, after initial design flaws had been worked out. That has slipped a year or two. Ultimately, the Navy hoped to have 55 LCSs by 2014-18, at a cost of $90 million each. Congress has capped the price of LCS ships at $460 million, after years of increases, and threats to cancel the project.

There were a lot of problems with the LCS design. The USS Freedom ended up costing $500 million, more than twice what the first ship in the class was supposed to have cost. Next year, the navy will choose which of the designs will serve as the model for all future LCS class vessels. At that point, the winner will build two more ships of their design, and the loser one. All five of these LCS ships will be used heavily to determine what changes in the basic design are required. Then, mass production will commence, to build another 50 ships. The US Navy has ordered a second LCS (Littoral Combat Ship) from Lockheed Martin.

The LCS is armed with a 57mm gun, four 12.7mm machine-guns, and an eleven cell SeaRam system for air and missile defense. The RAM (RIM-116 "Rolling Air Frame") missiles replace Phalanx autocannon. SeaRAM has a longer range (7.5 kilometers) than the Phalanx (two kilometers).
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor armada62 el Jue Feb 25, 2010 6:00 pm

El Freedom se apunta un tanto con la captura de droga en la costa colombiana
http://www.navy.mil/search/display.asp?story_id=51507
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor variable el Jue Feb 25, 2010 9:01 pm

Asi que a casi nadie le gustan los uniformes de mimeta en los buques?
Pues a tomar dos cazos de caldo.
A mi me hace gracia , peor que lo que teniamos no sera,
Muchos saludos a todos.
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor NOSTROMO el Vie Feb 26, 2010 1:04 am

bueno, antes de nada deciros que se dice/se comenta que es posible que los nuevos mimetas acaben también dentro de los buques, y es que dice radio macuto que permitirí­a abaratar la contratación. Lo que nadie me aclara es el color del mimetizado (se habla de azul o marrón dependiendo la zona).

cágate lorito :|
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Re: Litoral Combat Ship (LCS)

Notapor Orel el Vie Feb 26, 2010 2:05 am

Hola Nostromo, ¿cómo te va? :wink:
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