Orel escribió:..el Rafale actualmente está firmado hasta 2019 en teoría llegaría hasta 2025 y el Gripen creo que era hasta 2026.
Serian las fechas en las que los suizos podrían estar recibiendo los suyos.
Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Orel escribió:..el Rafale actualmente está firmado hasta 2019 en teoría llegaría hasta 2025 y el Gripen creo que era hasta 2026.
Shomer escribió:Orel escribió:..el Rafale actualmente está firmado hasta 2019 en teoría llegaría hasta 2025 y el Gripen creo que era hasta 2026.
Serian las fechas en las que los suizos podrían estar recibiendo los suyos.
The French Navy’s three-strong fleet of Hawkeye E-2C spy planes increased its 2015 operational availability to 32.3 percent from 24.7 percent in the previous year, and last year's maintenance bill for the aircraft was €30 million (US $33 million). The average age of the Northrop Grumman Hawkeye airborne warning and control planes flown by the French Navy was 15.9 years at the end of 2015.
The 23 Dassault Atlantique 2 maritime patrol aircraft had the lowest availability, with 26.2 percent compared to 25.9 percent, and cost €117.3 million to maintain. The average age was 26.2 years.
A 39-strong fleet of Dassault Rafale "M" fighters was available for use 53.6 percent, up from 46.6 percent, with a maintenance bill of €158.9 million. The average age was 7.1 years.
The 21 Dassault Super Étendard Modernisé fighter saw its availability climb to 46.5 percent, up from 26.8 percent, with a maintenance cost of €18.8 million. The Navy this summer withdrew the jet from service, as the plane had an average age of 46.5 years. Navy pilots had flown the Super Étendard from the aircraft carrier Charles de Gaulle for bombing missions over Iraq and Syria.
The highest availability was with the five Dassault Falcon 200 Gardian surveillance jets, with 69 percent compared to 65 percent, at a cost of €25.6 million. The average age for the aircraft was 25.6 years.
La India está considerando adquirir otros 36 Rafale entre 2019 y 2022.
Hier mardi 24 janvier 2017, le Rafale DQ01, premier Rafale destiné à la Force Aérienne Qatarienne...
Parmi ces spécificités, outre l'intégration de la nacelle d'observation et de désignation laser SNIPER de Lockheed Martin...
Après observation des photographies et selon les informations de plusieurs sources concordantes, la Force Aérienne Qatarienne a décidé de s'équiper du viseur de casque TARGO-II.
http://www.defens-aero.com/dassault-avi ... -qatariens
Targo is available in a stand-alone configuration or fully integrated with the aircraft’s avionics
Lo curioso de esta foto es que el que parece llevar un TARGO-II es el copiloto y NO el piloto (?) Lo estarán evaluando?
Debe haber mucha diferencia en calidades entre este casco y los otros del mercado para que Qatar, el emirato mas hostil a Israel, se haya decidido por un producto de una empresa de aquí.
Orel escribió:Entendido, alejandro_, no lo tienen ya integrado si no que ha comenzado la campaña de pruebas.
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