CASA C-212 Aviocar

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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor champi el Sab Oct 01, 2011 9:21 pm

Este año no está siendo bueno en cuanto a accidentes: http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-15135535
1 October 2011 Last updated at 06:20 GMT

All 18 people in Indonesia plane crash found dead

Imagen
The wreckage of the Casa plane near Bahorok The aircraft's body appears to be largely intact

All 18 people aboard a plane that crashed in western Indonesia earlier this week have been found dead, officials say.

The Casa C-212 plane came down in a mountainous part of Sumatra on Thursday, but bad weather and rough terrain had hampered rescue efforts.

The aircraft sent an emergency signal before disappearing from radar. The cause of the crash is not known.

There were four children among the passengers.

"Two teams were lowered to the crash site and they have confirmed that all 18 people on the plane have died," Indonesia's search and rescue head Sunarbowo Sandi announced on television on Saturday.

He did not provide further details.

The aircraft crashed on Thursday morning near the North Sumatran village of Bahorok, about 70km (40 miles) from the city of Medan.

The plane's wreckage was spotted during aerial surveillance shortly afterwards.

Indonesia relies heavily on air transport and has a poor aviation safety record.

In May, 27 people died when a passenger plane crashed into the sea off the eastern province of West Papua.

DEP
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor polluelo el Vie Nov 04, 2011 8:24 pm

He recibido esto:

http://www.portalcultura.mde.es/publica ... _0037.html

por un precio irrisorio, 35 pavos, un tochazo de casi 500 páginas en formato enorme, al peso mas de kilo y medio de libro.

Solo me ha dado tiempo a echarle un vistazo por encima pero tiene una pinta estupenda, fotos a cascoporro y tablas y datos para echar mas de una tarde entretenida.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Sab Nov 05, 2011 12:17 pm

¡Qué buena pinta! ¿Te cobran aparte los gastos de enví­o?
En la base de datos del ISBN: http://www.mcu.es/webISBN/tituloDetalle ... anguage=es
A ver si sacan también uno del C-101.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor polluelo el Sab Nov 05, 2011 6:03 pm

No te puedo decir con seguridad porque me lo ha traido un compañero que ha ido a Madrid a un curso pero de otras veces creo recordar que no, que por poco que cueste los gastos de envio van incluidos.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Sab Nov 05, 2011 7:05 pm

OK :wink:
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor MAC2 el Sab Nov 05, 2011 10:27 pm

Orel escribió:¡Qué buena pinta! ¿Te cobran aparte los gastos de enví­o?En la base de datos del ISBN: http://www.mcu.es/webISBN/tituloDetalle ... anguage=es
A ver si sacan también uno del C-101.


A mí­ cuando me trajeron este, http://www.portalcultura.mde.es/publica ... _0035.html, si me cobraron gastos de enví­o, pero era irrelevante.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Lun Nov 07, 2011 9:49 am

Gracias MAC2 :wink:

Este año no está siendo bueno en cuanto a accidentes:

A raí­z de comentarios negativos que he leido por la red respecto a una elevada tasa de accidentes del C-212 encontré este artí­culo de El Mundo.es - América, que parece ser negativo pero luego se responde a sí­ mismo:
El avión CASA C-212, una nave con altas tasas de accidentes mortales
06/09/2011

En la historia de la construcción aeronáutica española se han fabricado 460 unidades de aviones CASA 212, de los cuales, según el organismo Aviation Safety Network, 90 han sufrido accidentes fatales. 540 personas han muerto a bordo de esta aeronave. Los últimos fueron los 21 viajeros que perdieron la vida el pasado viernes en la isla chilena de Robinson Crusoe.
El porcentaje de supervivencia si se tiene algún accidente en este tipo de avión es bajo, un 16 por ciento. En Chile, ya van cuatro aviones CASA C-212 que se han estrellado, con consecuencias fatales.
...

Airbus Military, que absorbió a Construcciones Aeronáuticas SA (CASA) en 2009, destaca el poder y la resistencia de los C-212, que acumulan más de cuatro millones de horas de vuelo y que se fabrican desde comienzos de los años 70.
...

Diseñado para condiciones extremas

"Es difí­cil comparar esta alta tasa de accidentabilidad (sic) del C-212 con otras aeronaves, ya que, en su opinión, se trata de un avión especial".

"Fue diseñado para ser utilizado en condiciones extremas y para muchas aplicaciones diferentes. Se están ocupando como aviones de carga, de pasajeros, de transporte de tropas militares, de paracaidismo, de vigilancia (también guardacostas). Son utilizados en aeropuertos regulares, pero también en remotas pistas de aterrizaje sin pavimentar en África o incluso, la Antártida", añade. [Añado yo: y en pistas pavimentadas pero de pena mora en Sur y Centroamérica.]

"Debido a que el C-212 está siendo utilizado en estas condiciones extremas, un número relativamente alto de estos aviones se perdió en accidentes, en comparación con las aeronaves que se emplean principalmente en vuelos de pasajeros desde aeropuertos regulares"

Pues eso, que como es lógico, si se usa en condiciones y aeropuertos "complicados" es esperable que tenga más accidentes, como es normal.

Un saludo
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor champi el Mar Nov 08, 2011 6:49 pm

Contrato de mantenimiento para nuestros C-212: http://www.defense-aerospace.com/articl ... fleet.html
(Source: Airbus Military; issued November 7, 2011)

The Spanish Ministry of Environment, Rural Affairs and Fisheries has extended its existing contract with Airbus Military for the maintenance of three C212 aircraft for two more years. These C212 aircraft are used by the Fisheries Inspections Department for the surveillance of Spanish territorial waters.

The original contract was signed in 2000 and has already been extended on three previous occasions. The agreement covers the full and complete maintenance of these three aircraft and includes services such as repairs, parts provision, and scheduled and non-scheduled maintenance checks during the two year contract.

“We are increasing our range of services to allow customers to run their operations and maintenance more cost efficiently and with increased reliability. The extension of this contract is one example and a clear demonstration of the confidence that Spain has in Airbus Military products and services. We are very proud to continue supporting the C212 and look forward to many more years of cooperation”, said Head of Customer Services, Philippe Galland.
...
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Vie Nov 18, 2011 11:17 pm

Polluelo, ya me ha llegado el libro sobre el C-212 y estoy por la página 150. Es toda una joya.
Sólo le veo una pequeña pega, y es que habla incluso del diseño de los asientos de loneta pero no dice nada de la electrónica del avión (comunicaciones, navegación, sistemas de cabina...). Y justo tengo un amigo al que le podrí­a interesar que es técnico de toda la vida de esa especialidad del C-212 y C-101.
Pero vamos, que está genial y es un estudio muy completo. Y está repleto de fotos y cuadros a color. Eso sí­, dado su peso y tamaño es para leerlo con atril :mrgreen:
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Dom Nov 20, 2011 4:58 pm

Me quedo con estas grandes cifras de nuestro querido Aviocar:

Primer vuelo del prototipo el 26 de marzo de 1971. Primera entrega a cliente el 28 de noviembre de 1974. Los últimos contratos de compra de aviones nuevos han sido en 2009, en concreto de un C-212-400 para el Ministerio de Agricultura de Tailandia y de tres C-212-400 Patrulleros para la Guardia Costera de Vietnam, entregados entre este año y el que viene.

Se han fabricado algo más de 460 C-212 en España (CASA) y unos 130 en Indonesia (aunque los últimos 30 se quedaron sin volar), una producción total de casi 600 aviones.

Actualmente, 40 años después de su primer vuelo, la flota total ha acumulado más de 4 millones de horas de vuelo y quedan 327 C-212 operativos en el mundo con 92 operadores de 42 paí­ses.

Realmente un español universal :wink:
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor champi el Sab Nov 10, 2012 10:16 am

Airbus presenta una nueva versión que se fabricará en Indonesia: http://www.flightglobal.com/news/articl ... rs-378749/
By: GREG WALDRON SINGAPORE 03:14 9 Nov 2012 Source: Pro

Airbus Military and Dirgantara Indonesia, also known as Indonesian Aerospace, will launch an upgraded version of the C212 tactical transport aircraft, with the new version to be offered to both civil and military customers.

The aircraft will be designated NC212 and will offer new digital avionics and a new autopilot, says Airbus Military.

The civilian variant will have capacity for up to 28 passengers, compared with 25 for the C212.

"The agreement foresees joint development, manufacturing, commercialisation and customer support to cover the needs of the civilian, cargo and military light aircraft market segments for the next decade," says Airbus Military.

It estimates a market for 400-450 aircraft of this size in the next decade. A final assembly line for the NC212 will be established at Bandung in Indonesia.

Airbus Military and Dirgantara have collaborated on a number of aircraft, including the C212, CN235, and most recently the C295 - at the Singapore air show in February 2012, Jakarta announced an order for nine C295s.

In addition, Airbus Military staff work alongside Dirgantara staff. They provide assistance in areas such as marketing and engineering.

"In this new agreement, Dirgantara and Airbus Military will work together to manufacture and market the NC212 worldwide, offering a modernised, very competitive light military aircraft," says Dirgantara president director Budi Santoso. "This will result in strengthening the position of Dirgantara as a leading player in the region, exactly as we have set out to do in our strategic co-operation agreement with Airbus Military."
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Sab Nov 10, 2012 10:19 am

¿Aún otra versión más? ¡Es incombustible! :b4
Y estiman unas ventas posibles de 400-450 aviones en la próxima década!
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor champi el Sab Nov 10, 2012 11:04 am

Son las contraprestaciones por comprarnos C-295. Por eso les dicen a los indonesios que hay tanto nicho de mercado... pero siendo realistas no creo que vendan ni un cuarto de las 400-450.

En todo caso, mucha suerte para ellos.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor champi el Mar Abr 16, 2013 6:23 pm

Esto podría ser interesante para el C-212: http://www.wired.com/dangerroom/2013/04 ... ntractors/
Contractors’ Next Payday: Commando Logistics for Africa Shadow Wars
By Robert Beckhusen
04.12.13
6:30 AM

Imagen
A Casa 212 contracted for Afghanistan drops supplies to paratroopers from the 173rd Airborne Brigade on Nov. 9, 2007. It’s now likely headed to Africa. Photo: Army

Here’s how serious the U.S. is about its African war on terror. The Pentagon is preparing to spend millions to create a privatized flying taxi service to fly its commandos everywhere from Libya to Congo.

That’s according to details in a recent solicitation notice for a Defense Department contract worth up to $50 million, expected to be handed over to a private contracting firm in August. Among the two main tasks contractors will be expected to carry out: medical evacuations during “high risk activities” — capable of being launched within a three-hour notice — as well as transporting equipment and commandos from Joint Special Operations Task Force-Trans Sahara (or JSOTF-TS) within the borders of potentially 20 African nations. When you want to keep a U.S. military footprint small, you have to contract out a lot of logistics services.

Based at a secretive military airfield in Ouagadougou, Burkina Faso, the contractors will be tasked with missions across central and northern Africa, with the most likely destinations being Chad, Libya, Mali, Mauritania and other countries including Algeria, Cameroon and Nigeria. Less likely, but within the contractor’s “primary operating areas,” are the Democratic Republic of Congo, Central African Republic, Sudan and Uganda — all suspected to be likely hiding spots for warlord Joseph Kony.

There’s no shortage of targets. Asisde from Kony to the east, Al-Qaida in the Islamic Maghreb operates just to the north. Drug traffickers are everywhere. In Nigeria, there’s Islamic terror group Boko Haram. Both have fallen under AFRICOM’s hit list.

“Passengers will possibly travel with personal weapons (small arms) and small amounts of ammunition,” the solicitation notes. Among other requirements: the contractor’s plane must be able to carry a minimum of six passengers or 2,500 pounds of equipment and operate up to 1,000 flight hours per year for up to more than four years. The contractors need to be capable of air-dropping both equipment bundles prepared by the U.S. government and conducting “static-line, personnel air drop operations.” (Although, the solicitation clarifies, these drops are to be “used sparingly.”)

Once the contractors are in the air, they need to be able to conduct operations from various FOLs, or “Forward Operating Locations” which can amount to as little as “primitive field accommodations (such as tents),” the solicitation states. And their plane need to be able to carry at least four patients and at least one medic at a time.

Most likely, the plane will be a medium transport Casa 212, which is used by Academi, the mercenary company formerly known as Blackwater. An attached document with questions from industry queried: :arrow: “It seems the only multi-engine aircraft that can actually (legally) match the performance criteria is the Casa 212.” The questioner also asked what specific plane the Pentagon is looking for. The Pentagon, interestingly, suggested the questioner file a Freedom of Information Act request to its Counter Narcoterrorism Program Office (CNTPO).

CNTPO, you’ll recall, is doling out billions of dollars in counter-drug and counter-terrorism contracts in recent years, including for operations in Africa. Likewise, the U.S. Africa Command has likewise hired contractors to fly surveillance missions from its base in Ouagadougou under a spy program called Creek Sand.

All this is a necessity of trying to keep a small U.S. military footprint in Africa, and conceal what you can’t limit. It’s doable — provided you hire people to perform the inevitable work of transporting gear, troops and medical aid. No wonder the commandos are calling for a Sahara-hopping taxi service.
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Re: CASA C-212 Aviocar

Notapor Orel el Mar Abr 16, 2013 7:21 pm

No es porque sea nuestro, pero en las pruebas que le hicieron al Aviocar en EEUU (el Army, aparte de su gran servicio con el SOCOM para la USAF), dió unos resultados excelentes en condiciones exigentísimas (aterrizajes y despegues ultra STOL en pistas malísimas, mantenimiento mínimo...). Otra cosa es que al final por otros temas no fuera elegido. Tenéis buen relato en el libro "C-212, un español universal" de José Antonio Martínez Cabeza.
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