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VIEWS FROM THE GROUND ON THE A-10 DEBATE
In the end, our results show that neither McCain nor Welsh has it completely right. The JTACs and JFOs that we spoke to and surveyed preferred the A-10 over the other platforms, but they caveated that they would also support F-15s, 16s or 18s with experienced CAS pilots. The bigger concern about the future of CAS is perhaps not whether the F-35 is as capable a platform as the A-10 (see, for example efforts to replace the A-10 with low-end CAS alternatives). Instead, it is whether the Air Force’s move towards multi-mission platforms in general is a deliberate shift away from supporting ground troops with an exclusive platform, meaning CAS as we know it could retire with the A-10.
http://warontherocks.com/2016/03/views- ... 10-debate/
The fuel consumption of the turboprop aircraft is extremely low. The AT-6C fuel consumption at JEFX 10 averaged around 350 pounds per hour for all phases of flight. The A-29 uses the same engine with a different prop, and has demonstrated similar economy.
By comparison, an F-15E will use 390 pounds of fuel in six minutes at idle.
Orel: uno para cada tarea, lo mismo no (aunque antes era así e iba de vicio). Pero CAS y COIN son las operaciones ofensivas más numerosas e importantes desde 2001
champi escribió:Respecto al A-26, realmente los motivos por los que participó en el Vietnam fueron otros. A esas alturas (1961) era un avión más que desfasado y se cedieron algunas unidades para que se emplearan como COIN apoyando de tapadillo a las tropas de tierra. De hecho, eran operados por la USAF pero llevaban la insignia del país asiático y "en teoría" estaban allí para entrenar a las tripulaciones vietnamitas. Por cierto, en 1964 dejaron de utilizarlos precisamente tras dos accidentes en los que perdieron un ala por su manera de operarlos.
Volvería a reaparecer en 1966 como B-26K (supongo que es al que te refieres), pero solo se realizaron 40 conversiones. Algunas de ellas llevaban kits de reconocimiento, otras de transporte y las que quedaban de ataque se repartieron entre Tailandia (ocho unidades como A-26A ya que en teoría allí no podía haber bombarderos, voló del 1966 al '69), Congo (3 unidades voladas por la CIA) y la mayoría para Howard AFB (Panamá). Por ello creo que su utilización en VIetnam fue poco menos que anecdótica.
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