Bombardero B-1B

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Bombardero B-1B

Notapor Eunice el Vie Mar 12, 2010 4:12 pm

Cual seria el futuro de este bombardero
Eunice
 
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Re: BOMBARDERO B-1B

Notapor ELVAR el Vie Mar 12, 2010 4:18 pm

:b1 Hola Eunice, ¡bonita manera de romper el hielo!, quizás deberí­as visitar el hilo de presentaciones en el foro.

Sobre el bombardero b-1b, pues yo no soy ningún experto, pero seguro que si dejas esta misma pregunta en el foro de temas aéreos los Experten en la materia te cuentan todo lo que hay que saber.

A participar que el foro somos todos
Hariamos muchas mas cosas si creyesemos que son menos las imposibles
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Re: BOMBARDERO B-1B

Notapor Jean Luc el Vie Mar 12, 2010 4:35 pm

Bienvenid@ Eunice.

Hubieramos preferido una presentación en el hilo a tal efecto, que hubieras creado este tema en su apartado correcto y que el mensaje que sirve de apertura tuviera un poco de miga, tu opinión al respecto por ejemplo, pero tampoco nos vamos a poner seriotes en tu primer mensaje... :wink:

El B-1B... bonito pájaro, no se porqué la geometrí­a variable siempre me ha llamado la atención... el F14, el F111... incluso el MiG 23 o el Backfire...
No conozco mucho ese avión, algún artí­culo de revista, pero siempre me ha parecido algo poco utilizable... siempre estaba el B52 para hacer el trabajo bruto...

Veremos opiniones... dónde están los gaviotos??? :a5
Invaden nuestro espacio y retrocedemos, asimilan mundos enteros y retrocedemos, esta vez no... la línea debe trazarse aquí, hasta aquí... no más allá... y yo les voy a hacer pagar por lo que han hecho....
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Re: Bombardero B-1B

Notapor Orel el Vie Mar 12, 2010 4:50 pm

Hola Eunice.

Un par de comentarios: abriste 3 veces el mismo tema. No pasa nada, ya borre los otros dos. Los titulos de los temas no deben ir en mayusculas. Tambien lo he cambiado.

Sobre el futuro del B-1B, del que quedan 67 operativos, decir que lo tiene aun largo. No han parado de ser actualizados y datan de entre 1985 y 1988. No es tanto. Acaban de integrarle la barquilla FLIR/LD AN/AAQ-33 Sniper ATP, de Lockheed Martin. Gracias a ella puede buscar e identificar objetivos con mayor precision que solo con el radar, ademas de hacerle mas util en misiones CAS y contra objetivos de oportunidad (y permitirle atacar blancos moviles si usara bombas de guia laser que ahora puede autodesignarse). Ademas dicho sistema tambien le ayuda en navegacion (especialmente de noche y en vuelos a baja cota).

Imagen

En esta pagina podemos ver un breve resumen de las sucesivas modernizaciones que ha ido pasando el B-1B... como vemos, lo tienen bien al dia:
http://www.airforce-technology.com/projects/b-1b/
With the end of the Cold War, the USAF instituted the B-1B conventional mission upgrade programme.

This series of upgrades involves:
- Block C (completed 1997): capability to drop cluster bombs;

- Block D (completed June 2001): included deployment of JDAM, new defensive system, new navigation and communications systems including the fitting of GPS to enable the dropping of satellite-guided munitions such as JDAM, and an AN/ALE-50 towed decoy system;

- Block E (entered service in 2005 and completed in September 2006): capability to deploy JSOW (joint stand-off weapon), wind-compensated munitions dispenser (WCMD) and JASSM (joint air to surface stand-off missile). JASSM entered service on the B-1 in May 2005.

- Block F (reciente): the defensive system upgrade programme (DSUP) - was terminated by the USAF.

In February 2009 Boeing received a $45m contract from the US Air Force to upgrade avionics software on the B-1 heavy bomber. The contract is expected to ensure that B-1 crews are well equipped to meet its ever expanding role.

As part of the Block E computer upgrade programme, in May 2002 a B-1B successfully targeted three different weapon types (mk84 bomb, mk82 bomb and CBU-89 cluster munitions) against three separate targets. In July 2003, the B-1B made the first JSOW drop from a long-range bomber. In 2005 was the first JASSM drop.

Sobre la version B-1R que comentaste, Eunice, decir que es un apropuesta de Boeing sin nada en firme, para sustituir a los B-1B. Seria mas polivalente, llevando tambien misiles aire-aire, siendo un concepto mas del estilo del F-111 (aunque mayor y con mas alcance) que de un bombardero tradicional. Llevaria radar avanzado y los motores del F-22 (F-119). Pero, vamos, que es solo una propuesta de la empresa... por ahora.

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Re: Bombardero B-1B

Notapor Jordi el Vie Mar 12, 2010 5:07 pm

Cual seria el futuro de este bombardero


Se producieron 100 B1-B. En 2000 la USAF tenia 93 (7 se perdieron en acidentes), en 2003 tenia 60 porque retiro 33 de los quales reintegro 7 mas tarde de tal forma que en 2004 tenian 67.

Este bombardero esta superado en tecnologia por el B-2 (USAF tiene 20, 1 se perdio), en Kosovo volaron los B-2. El B1-B tiene hoy previsión de vida en la USAF asta 2038 (no se quantos llegarian). No se hacen mas piezas y se tienen que desmontar algunos para arreglar otros.

No leo mucho con respecto a bombarderos, pués quando se tiene una buena vigilancia aerea, los cazas pueden interceptarlos también si tienen escoltas. Con el B-2, por ser "stealth", detectarlos se ha vuelto mas dificil...

Saludos
Última edición por Jordi el Sab Mar 13, 2010 8:41 pm, editado 1 vez en total
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Re: Bombardero B-1B

Notapor Orel el Sab Mar 13, 2010 12:04 am

Eunice, te comento una cosa en el hilo de presentaciones, que es éste: viewtopic.php?f=2&t=2026&start=1035
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Re: Bombardero B-1B

Notapor champi el Jue Mar 25, 2010 10:27 pm

El B1-B podrí­a probar un láser para autoprotección montado en la bodega delantera de armas: http://www.airforce-magazine.com/Pages/default.aspx
Laser Demo Eyed for B-1B: The Air Force, together with DARPA, is working to demonstrate a high-energy laser weapon system for aircraft self-protection, Steven Walker, USAF's deputy assistant secretary for science, technology, and engineering told House lawmakers Tuesday. Under the electric laser on a large aircraft, or ELLA, initiative, the service aims to integrate a laser system module into forward bomb bay of the B-1B bomber "to demonstrate the aircraft self-defense capabilities of a high-energy electric laser in a practical platform," he told members of the House Armed Services terrorism and unconventional threats and capabilities panel. ELLA will be based on DARPA's high energy liquid laser area defense system, or HELLADS, laser device. Upon completion of HELLADS development, the Air Force will couple the device to a beam control system for a series of ground demonstrations followed by integration on the aircraft, said Walker.
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Re: Bombardero B-1B

Notapor poliorcetes el Jue Mar 25, 2010 11:29 pm

¿Se refiere a algo para hacer zap! a misiles SA y AA?
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Re: Bombardero B-1B

Notapor flagos el Jue Mar 25, 2010 11:36 pm

Me suena medio fantasioso. Con la energí­a necesaria, los tiempos de iluminación requeridos...mmmm.

AMRAAM viejo y querido, ¿En dónde estás?

Sobre la posibilidad de dotar al avión con los F-119 para supercrucero, pues es interesante, aunque supong que una cosa que juega en contra de complejas modernizaciones de la flota ha de ser el alto costo operativo del avión, y que no hay muchas misiones que requieran una carga de armas tan grande. Aunque en situaciones como la de Irán, un avión capaz de llevar grandes armas convencionales para penetrar búnqueres seguramente se agradece.

Una bella imagen de este bello avión (pongo el enlace porque es grande):

http://img682.imageshack.us/img682/5418 ... 74b142.jpg
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Re: Bombardero B-1B

Notapor Orel el Vie Mar 26, 2010 2:30 pm

¿Se refiere a algo para hacer zap! a misiles SA y AA?

Sí­ Poliorcetes. Por ahora los láser aeroportados (excepto el ABL) sólo se contemplan para autodefensa a "corta distancia" frente a misiles. Ya existen sistemas de esa clase para defender aviones civiles de ataques con MANPADS (conozco alguno israelí­).
De hecho INDRA comercializa un modelo desarrollado en colaboración con Rusia: el MANTA (MANPADS Threat Avoidance) aunque su láser sólo sirve para estropear los buscadores de misiles IR (y por tanto para defenderlo de misiles IR, que son los más extendidos, no de os radáricos). Pero por algo se empieza. Aquí­ lo tienes:
http://www.indra.es/servlet/BlobServer? ... 0MANTA.pdf

Chula foto, Flagos.

EDITADO: ¡qué casualidad! Pero si AME lo ha citado justo en su noticia:
Los asistentes a FIDAE también podrán conocer el sistema MANTA

Y no sé si la noticia de Champi sobre el Su-25 también se refiere a este MANTA (ya que es ruso):
Los Su-25 rusos equiparán un nuevo sistema de defensa por infrarrojos
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Re: Bombardero B-1B

Notapor champi el Mié May 05, 2010 6:56 pm

El B-1 cumple 25 años de operaciones: http://www.airforce-technology.com/news/news84127.html
Boeing's B-1 Bomber has been honoured at Dyess US Air Force Base following the successful completion of 25 years of operations.

The B-1 has supported US and allied campaigns around the world since it entered into service in June 1985.

Y lo celebra probando nuevo radar en vuelo: http://www.edwards.af.mil/news/story.asp?id=123201871
by Jennifer Hogan
Boeing Global Services & Support

4/27/2010 - EDWARDS AIR FORCE BASE, Calif. -- After five years of development and ground testing, the B-1 Lancer bomber radar replacement program successfully completed its first test flight April 20, launching from Edwards and landing as planned at Dyess Air Force Base, Texas. The Radar Reliability and Maintainability Improvement Program upgrade is required to avoid fleet grounding because of radar component obsolescence.

"The current B-1 APQ-164 radar has multiple parts that are becoming obsolete and unsupportable," said Bill Wu, RMIP program manager. "We are replacing them with the modern components so our customer can repair and operate the radar system, which is critical to B-1 operations."

In addition to the hardware effort, the program upgraded most of the radar software from a 1970s era Jovial to the modern supportable C++ computer language.

Y unas bonitas fotos sobre Nuevo México: http://www.af.mil/news/story.asp?id=123202955
by Master Sgt. Kevin J. Gruenwald
99th Air Bomb Wing Public Affairs Office

5/4/2010 - OVER NEW MEXICO (AFNS) -- B-1B Lancers participate in a training mission over New Mexico Feb. 24. The aircraft are assigned to the 28th Bomb Squadron at Dyess Air Force Base, Texas.

http://www.af.mil/shared/media/photodb/ ... 1G-567.JPG
http://www.af.mil/shared/media/photodb/ ... 1G-551.JPG
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Re: Bombardero B-1B

Notapor champi el Jue May 06, 2010 5:57 pm

Parece que el B-1B ha roto un par de records: http://www.dyess.af.mil/news/story.asp?id=123203104
by Senior Airman Felicia Juenke
7th Bomb Wing Public Affairs

5/5/2010 - DYESS AIR FORCE BASE, Texas -- Members of Dyess' B-1 flying community climbed to new heights during three Time-To-Climb record breaking events held April 29, 30 and May 1.

A B-1 Bomber piloted by Lt. Col. Michael Starr and Maj. William P. Alcorn Jr. unofficially broke the Time-To-Climb world record May 1 carrying a 5,000 kg payload to a height of 3,000 meters in 2 minutes 25 seconds. Weapon system officers on this flight were Maj. Scott Hall and Maj. Brian Owen.

Dyess also unofficially broke two other Time-To-Climb world records April 29 and 30 carrying payloads of 5,000 kg to heights of 9,000 and 6,000 meters in 4 minutes 47 seconds and 3 minutes 28 seconds respectively; records also previously held by C-17s.

The B1 Bomber that broke the record April 29 was piloted by Maj. Stephen Gerken and Maj. Paul Jones with Lt. Col. Justin Boldenow and Maj. Matt McKinney as weapons system officers.

"I was proud to be a part of the Time-To-Climb world records at a historic event like the B-1 25th Anniversary," said Maj. Matt McKinney, 7th Operations Support Squadron chief of wing weapons.

Lt. Col. Brian Wallace and Capt. Brian Buschur piloted the B1 Bomber that broke the record April 30 with Maj. Michael Gerney and Capt. Diego Uribe as weapons system officers.
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Re: Bombardero B-1B

Notapor Jordi el Sab May 08, 2010 5:11 pm

Los B-1B en los cielos de Nuevo Mexico entrenandose, cerca de su base, Dyess en Texas. Espero que le gusten las fotos a Eunice y a los otros foristas.

Imagen

Imagen

Imagen

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Re: Bombardero B-1B

Notapor poliorcetes el Sab May 08, 2010 10:09 pm

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/de ... 531509fe30

B-1 to Demo Lethal Laser
by Graham Warwick
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More has emerged on the US Air Force Research Laboratory's Electric Laser on Large Aircraft (ELLA) program and, as anticipated, it's an effort to fit DARPA's Hellads laser into the weapons bay of a B-1B bomber to flight-test a high-power electric laser against tactical targets.

General Atomics and Textron Systems are developing rival 150kW lasers under Hellads, with the goal of demonstrating a laser weapon system weighing less than 5kg/kW - substantially smaller and lighter than any previous airborne laser. Lockheed Martin is designing the laser weapon system module (LWSM), including power, cooling and beam director.


Concept: DARPA

Answers to bidder questions on the ELLA RFI reveal AFRL's plans to install the Hellads in the B-1B by "removing the current weapons bay door and installing the LWSM with a conformal base shape that matches the door removed". The B-1B's Sniper pod will be used to target the laser. The current concept for powering and cooling the LWSM is to use batteries and a phase-change material that absorbs heat by melting.

Both Hellads designs use "unit cells" that will be combined to produce a single laser resonator producing 150kW. DARPA says a complete unit cell with integrated power and thermal-management systems will be demonstrated in FY2010, followed in FY2011 by a ground-based field demonstration of the laser weapon system against tactical targets. AFRL says full-power testing is to be completed by FY2012, but adds there are efforts to accelerate the program.

AFRL is not releasing its funding plan for ELLA, but says the laser weapon system demonstrator itself is a $40-45 million effort.
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Re: Bombardero B-1B

Notapor champi el Sab Jun 26, 2010 9:09 am

Boeing comienza las pruebas de la actualización del B-1B: http://www.airforce-technology.com/news/news88818.html
Boeing has begun flight testing for the US Air Force's B-1 Lancer bomber, following an upgrade using new digital avionics for the aft cockpit and a line-of-sight Link 16 data link.

The USAF carried out the first four-hour flight of the B-1 fully integrated data link (FIDL) on 4 June at Edwards Air Force Base in California.

The Link 16 data link was tested by sending and receiving text messages, and receiving virtual mission assignment data such as target coordinates for a weapon.

Link 16 will add line-of-sight capability to the B-1's existing beyond line-of-sight joint range extension applications protocol (JREAP) data link.

It will also integrate the JREAP data onto new, full-colour displays with intuitive symbols and moving maps.

Boeing B-1 programme manager Mark Angelo said Link 16 would allow the B-1 to be an active participant in a network that is commonly used by fighter, reconnaissance, and command and control aircraft.

As part of the programme, three flight tests will be carried out this month and additional flight tests are scheduled until January 2011.

The USAF intends to upgrade its entire fleet of 66 B-1s with FIDL.

Sin embargo, ya comienzan los rumores sobre su retiro: http://www.airforce-magazine.com/DRArch ... eGone.aspx
B-1 Be Gone?: The Air Force Council meets Thursday to evaluate a number of potential cost-saving moves under consideration to meet savings targets mandated by Defense Secretary Robert Gates (see Donley Aims to Protect Force Structure above). Options reportedly on the table include early retirement of all B-1B bombers. The Lancers have been worked hard with great effect in Afghanistan in recent years, and have received many capability upgrades. There's also talk of possible further reductions in fighter wings on top of the 250-aircraft cut already being made in Fiscal 2010. Air Force Secretary Michael Donley, asked Wednesday about such considerations during a Capitol Hill speech, declined to comment on specifics. "We're still in the middle of our deliberations," he said. But he pointedly wouldn't rule out further force structure reductions.
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