Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Sab Dic 03, 2022 11:14 am

A bombo, y platillo.. :b9 :b9

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saludos
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Pathfinder el Sab Dic 03, 2022 11:47 am

Orel escribió:La presentación del B-21.
Lo más llamativo de lo poco que podemos apreciar es que las tomas de aire son pequeñas. En el vídeo la apertura de puertas es en el minuto 1 y la retirada de la sábana es en el 3:10



https://youtu.be/DJvcoFnehEM

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Saludos


Precisamente las tomas de aire fueron un punto crítico sino el que más, algo que comentaron hace ya tiempo. Nada que ver con las del B2. Han enseñado muy poco, a ver si aparecen más fotos desde distintas perspectivas.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Franfran2424 el Sab Dic 03, 2022 12:01 pm

Orel escribió:La presentación del B-21.
Lo más llamativo de lo poco que podemos apreciar es que las tomas de aire son pequeñas. En el vídeo la apertura de puertas es en el minuto 1 y la retirada de la sábana es en el 3:10

Un B-2 fuera del programa B-2. Que alguien me corrija si luego resulta no ser así, pero me da que es tomar las tecnologías del muy costoso programa B-2 y asumo que parte del JSF para hacer un segundo batch del B-2 a precios "baratos" ya que no lleva importantes costes de desarrollo asociados.
Y así quitarse de encima a los medios que se quejen de costes muy altos (de investigación-desarrollo, además de producción), al ser principalmente el coste de producción y un coste relativamente reducido de diseño.
Pathfinder escribió:Precisamente las tomas de aire fueron un punto crítico sino el que más, algo que comentaron hace ya tiempo. Nada que ver con las del B2. Han enseñado muy poco, a ver si aparecen más fotos desde distintas perspectivas.

https://i.postimg.cc/CYQdQB36/Northrop-B-21-02.jpg
Última edición por Franfran2424 el Sab Dic 03, 2022 6:43 pm, editado 1 vez en total
Cosas que he hecho (se admiten mejoras):
Propietarios de compañías de defensa en los países de la UE, y algunas mundiales (de 2019): https://docs.google.com/document/d/1kPA ... Fcvz5oRjE/
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Pathfinder el Sab Dic 03, 2022 3:18 pm

Esa imagen no es real.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Pathfinder el Sab Dic 03, 2022 3:40 pm

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Pathfinder el Sab Dic 03, 2022 5:24 pm

Parece que a diferencia del B2, la apertura de sensores no son visibles a simple vista. Habrá que ver más fotos, pero si es así, algo habrán inventado para reducir el impacto de estas aperturas en la piel del avión y minimizar el rcs. Sería un avance importante por cuanto a la furtividad.

Aquí hablan de esto, y otras muchas cosas. Podemos esperar cosas similares en el NGAD.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/t ... lth-bomber
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Dom Dic 04, 2022 8:50 am

Un B-2 fuera del programa B-2. Que alguien me corrija si luego resulta no ser así, pero me da que es tomar las tecnologías del muy costoso programa B-2 y asumo que parte del JSF para hacer un segundo batch del B-2 a precios "baratos" ya que no lleva importantes costes de desarrollo asociados.


Que no seria precisamente poco.

La fotico ya la tenemos y no nos llevamos ninguna sorpresa. Es tan parecida a lo que esperabamos que la cosa ha sido casi anticlimatica. De hecho, la frustracion viene porque no sabemos hoy mas que ayer. Incluso las famosas tomas de aire.... pues eso es lo que se ve... desde aqui. Y por ahora no nos va a dejar verlo "desde aque otro angulo".

Bueno, lo importante es que ya tenemos cosa que comentar segun vayan cayendo detalles.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Lun Dic 05, 2022 1:39 pm

La Aproximación más exacta hasta hoy...

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor ruso el Lun Dic 05, 2022 4:04 pm

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...que parezca un accidente...
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Jue Dic 08, 2022 10:27 am

La USAF estudia mejoras aerodinámicas en el C-130, C-17 y KC-135: https://www.af.mil/News/Article-Display ... nvestment/

Por ejemplo, con estos añadidos logran reducir el consumo en un 1%:
Imagen
The drag reduction devices known as microvanes are shown on the aft-end of a C-17 Globemaster III at Joint Base Lewis-McChord, Wash. As part of its effort to increase readiness and capability, the Air Force is working to introduce aerodynamic technologies on mobility aircraft to improve airflow, reduce maintenance issues, increase payload capability, and decrease fuel demand. (U.S. Air Force photo)

En el KC-135, los limpiaparabrisas pasan de su posición horizontal original a vertical, y con esto ganan otro 1%: https://www.af.mil/News/Article-Display ... ests-show/
Imagen
Computational fluid dynamics analysis, conducted by Air Force Research Laboratory and Southwest Research Institute, shows the nose of a KC-135 Stratotanker, as the wiper blades are positioned horizontally, left, and vertically, right. The red indicates an area of high aerodynamic drag. (U.S. Air Force courtesy photo)
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Jue Dic 08, 2022 11:00 am

champi escribió:La USAF estudia mejoras aerodinámicas en el C-130, C-17 y KC-135: https://www.af.mil/News/Article-Display ... nvestment/

Por ejemplo, con estos añadidos logran reducir el consumo en un 1%:
Imagen
The drag reduction devices known as microvanes are shown on the aft-end of a C-17 Globemaster III at Joint Base Lewis-McChord, Wash. As part of its effort to increase readiness and capability, the Air Force is working to introduce aerodynamic technologies on mobility aircraft to improve airflow, reduce maintenance issues, increase payload capability, and decrease fuel demand. (U.S. Air Force photo)

En el KC-135, los limpiaparabrisas pasan de su posición horizontal original a vertical, y con esto ganan otro 1%: https://www.af.mil/News/Article-Display ... ests-show/
Imagen
Computational fluid dynamics analysis, conducted by Air Force Research Laboratory and Southwest Research Institute, shows the nose of a KC-135 Stratotanker, as the wiper blades are positioned horizontally, left, and vertically, right. The red indicates an area of high aerodynamic drag. (U.S. Air Force courtesy photo)



Agregar que los añadidos del C17 están creados con impresión 3d y de fácil colocación, para aprovechar las paradas que tengan, o muy cortas para montarlos y no afectar a la disponibilidad.

https://www.hispaviacion.es/la-usaf-pla ... -los-c-17/
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Lun Dic 12, 2022 2:41 pm

Se habla del F-22 en su tema, pero aquí en general:

Fewer A-10s but protections for F-22s, EA-18Gs and F-15s in US defence spending bill
9 December 2022

The US military’s annual defence spending bill – the National Defense Authorization Act (NDAA) – is as much political document as strategic blueprint. Lawmakers, who have ultimate say over the Pentagon’s budget, often disagree with generals and staff at the Department of Defense (DoD) on issues ranging from aircraft procurement to fleet size.

In the fiscal year 2023 NDAA bipartisan agreement released on 6 December, legislators acquiesced to some fleet reductions long sought by Pentagon brass, while blocking others. The bill has been passed by the House of Representatives. It now heads to the US Senate and is expected to be signed into law by President Joe Biden before year-end.

A-10

The US Air Force (USAF) has for years tried unsuccessfully to reduce its fleet of A-10... However, the DoD’s proposed reductions have repeatedly been thwarted by Congress... It now appears the USAF will, at least partially, get its wish in 2023. The latest NDAA would authorise a reduction of 18 A-10 airframes, to a minimum fleet requirement of 153. That is fewer than the 42 A-10s the USAF sought to cut in last year’s NDAA, and close to the 21-count reduction the service proposed in its FY2023 budget request.

F-15

...The USAF wants to retire older F-15C/D models as it builds out its fleet with the latest F-15EX variant... However, some members of Congress have expressed concern the USAF is investing too much in old technology; funds that could be used to buy more F-35s... The NDAA would prohibit the USAF from divesting F-15s without first submitting a report detailing operational and fiscal impacts and how it will mitigate negative effects, including how it intends to replace capabilities lost through divestment. That may impact some USAF plans... it may have to rethink plans to mothball older Eagles.

F-22

...To that end, Congress has repeatedly subverted USAF efforts to retire some older block F-22... Lawmakers again put their collective foot down on any notion of reducing the F-22 fleet. The 2023 NDAA draft contains a hard prohibition on Raptor retirements and sets a firm fleet minimum of 184 aircraft. The bill also requires the USAF to develop a plan for “avoiding the diminishing combat effectiveness of all block variants of F-22 aircraft”, and requires the service upgrade Block 20 Raptors to Block 30/35 capabilities.

Air tankers

The NDAA would allow the USAF to shrink its air tanker fleet to 466 aircraft, down from a previous requirement of 479. It would repeal an earlier limitation on retiring of Boeing KC-135 Stratotankers, but permit the service to retire 12 Stratotankers in the air force reserve. The 2023 NDAA draft also seeks to give the DoD more leeway in contracting for development of a so-called “bridge tanker”, leaving open the possibility the programme could be awarded without a competition. It does so by dropping an earlier provision that would have required the USAF complete a “full and open competition”. Known officially as the KC-Y programme, the bridge tanker is meant to be a transitional aircraft, serving during the period between the USAF’s operation of troubled KC-46 (once known as KC-X) and service entry of a still-theoretical KC-Z to be delivered in the 2030s. Lockheed has said it will propose its LMXT design for the KC-Y programme, be built on an A330 MRTT. Boeing has countered that a modified KC-46 could adequately fill the KC-Y role.

C-130

The 2023 NDAA draft would require the USAF to maintain a minimum of 271 C-130 through at least 30 September 2023. The bill also prohibits the USAF from retiring C-130s with the ANG and reserve components. The USAF operates about 330 C-130s, according to Cirium fleets data.

E-3

Congress is offering the USAF an incentive to modernise its ageing fleet of E-3. The 2023 NDAA would prohibit E-3 retirements unless the USAF submits an acquisition strategy for the E-7. It would also allow the USAF reduce its Sentry fleet to as few as 18 aircraft – a nearly 50% reduction, according to Cirium data – if a contract is awarded for E-7 acquisition.

HH-60W and CH-53K

In good news for Lockheed subsidiary Sikorsky, which recently lost its bid to produce the US Army’s FLRAA, Congress will protect production of Sikorsky’s new CSARhelicopter. The USAF has plans to acquire up to 113 HH60W. The 2023 NDAA would prohibit the use of any funds “to terminate the operations of, or to prepare to terminate the operations of, a production line” for the type. The bill would also authorise the US Navy (USN) enter into new fixed-price procurement contracts for the CH-53K, which is acquiring for the USMC.

EA-18G

The NDAA would mandate a minimum fleet of 158 EA-18Gs – the same number now operated by the USN, according to Cirium data. It would also direct the USN and USAF to develop a strategy “for continuously and effectively meeting the airborne electronic attack, training and combat requirements of the joint force”. Additionally, the bill would require creation of a joint land-based electronic-attack aircraft squadron.

E-6

The NDAA draft would restrict the USAF from retiring E-6 Mercury, of which Cirium shows the USAF has 16. Without specifying types, the draft would stipulate that no E-6s may be retired until a suitable replacement reaches initial operating capability.

Notable Exceptions

House and Senate lawmakers did not agree on some aircraft programmes, which were noted in the NDAA’s legislative summary.
- The NDAA draft does not, for instance, include a House proposal that the USN receive an additional $350 million to acquire more F-35Cs.
- Congress also failed to agree on a rule prohibiting the USN from reducing its Helicopter Sea Combat Squadron 85 (HSC-85), a reserve unit that provides expeditionary aviation support to special operations troops and maritime search and rescue. Jack McCain, son of the late senator and naval fighter pilot John McCain, is an aviator in HSC-85, which operates MH-60H.

https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 78.article
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Re: Fuerza Aérea de los EE.UU. (USAF)

Notapor ruso el Lun Dic 12, 2022 8:45 pm

Parece ser que un B-2 ha tenido daños.

B-2 stealth bomber damaged in Missouri emergency landing

https://www.airforcetimes.com/news/your ... -whiteman/

Por cierto, el nuevo bombardero ¿es B-21 o B-2.1?
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Lazarus el Lun Dic 12, 2022 11:57 pm

Orel escribió:Se habla del F-22 en su tema, pero aquí en general:

Que la USAF quiera retirar material, y el Congreso se lo impida, aqui en donde no da para todo, suena a pura ciencia ficcion :a9
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Mar Dic 13, 2022 7:58 am

Los congresistas defienden sus estados. A veces perder aviones es perder la base o la unidad entera.
O por la industria, el MRO etc...
No es ciencia ficción, es algo muy banal, interes económico.

Saludos
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