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SOCOM officials say Bell 360 Invictus lacks key capability, up to 20% of lower-tier suppliers could exit A&D, GAO denies Airbus TH-73 bid protest, the launch of the first automated collision-avoidance service for satellites, and more. A roundup of aerospace, space and defense news powered by Aviation Week Intelligence Network.
Contracts For May 14, 2020
NAVY
Lockheed Martin Corp., Owego, New York, is awarded a $904,800,000 modification (P00011) to a previously awarded firm-fixed-price, cost-plus-fixed-fee contract N00019-19-C-0013. This modification provides for the production and delivery of three MH-60R Seahawk maritime aircraft for the Navy and 21 MH-60Rs for the government of India. Work will be performed at Owego, New York (52%); Stratford, Connecticut (40%); and Troy, Alabama (8%), and is expected to be complete by September 2024. Fiscal 2020 aircraft procurement (Navy) funds in the amount of $113,100,000 and Foreign Military Sales funds in the amount of $791,700,000 will be obligated at time of award, none of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity.
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As relevant here, for the aircraft system subfactor, the agency assigned the following to Airbus’s proposal: one significant weakness, two weaknesses, and eight risk reducers under the overall compliance element; one strength under the warfighting skills training element; and one strength under the safety element. (Emphasis added—Ed.)
For the same subfactor, the agency assigned the following to Leonardo’s proposal: five risk reducers under the overall compliance element; and one strength each under the instrument training, navigation training, warfighting skills training, and safety elements.
After reviewing the SSEB’s evaluations and the SSAC’s analysis and conducting an independent assessment of the merits of the offerors’ proposals, the source selection authority (SSA) concluded that Leonardo’s proposal provided the best value to the government.
On January 13, 2020, the agency awarded the contract to Leonardo and notified Airbus. Following a debriefing that concluded on January 29, Airbus filed this protest.
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En el artículo citan una ventaja de los helicópteros híbridos frente a los tiltrotor que yo no había caído: la hélice que impulsa también se puede usar para frenar de forma rápida (como una especie de reversa)... Lo que debería permitir mantener una velocidad alta hasta más cerca del objetivo.Orel escribió:El Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant sigue cumpliendo hitos:
https://www.flightglobal.com/helicopter ... 60.article
Arkhaim escribió:En el artículo citan una ventaja de los helicópteros híbridos frente a los tiltrotor que yo no había caído: la hélice que impulsa también se puede usar para frenar de forma rápida (como una especie de reversa)... Lo que debería permitir mantener una velocidad alta hasta más cerca del objetivo.Orel escribió:El Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant sigue cumpliendo hitos:
https://www.flightglobal.com/helicopter ... 60.article
Habrá que ver los resultados de la comparación, si se llegan a hacer públicos, para ver cuánta es la diferencia, y qué capacidad de frenada tiene el Defiant
Tempus fugit...
evol escribió:Desde el más abosulto desconociemiento, ¿eso no lo pueden hacer igualmente con empuje vectorial negativo?.....osea, ¿no pueden rotar los rotores -45 grados respecto a la vertical?......
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