ruso escribió:Sí que son ejemplo, y algún ejemplo más.
Saludos.
No me parece comparable la acción de Doolitle , con estos hechos que se han mencionado. No obstante ambos tienen un denominador común: La excepcionalidad.
Como este:
Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
ruso escribió:Sí que son ejemplo, y algún ejemplo más.
Saludos.
Pues sí chicos.....en esto de la aviación naval hay cosas curiosas y en ocasiones extremas
https://www.youtube.com/watch?v=BcQLa_25PkU
Algunos harrier fueron llevados al atlantico sur en ese famoso portacontenedores, pero no era su base de operaciones.
Three weeks after sailing, Conveyor rendezvoused with the British Task Force operating off the Falkland Islands and flew off all her Harriers to the real aircraft carriers HMS Hermes and HMS Invincible. This gave the fleet sufficient air power to support troop landings which commenced immediately afterwards.
Atlantic Conveyor had completed her mission as a jet ferry
On 25th May, after successfully transporting her jets to the front line of the Falklands war, and subsequently being kept in close company with the two aircraft carriers to provide helicopter support
Delivery of the Harriers
After flying on her cargo of Harriers at Ascension Island and the flight crews weatherproofing the newly arrived aircraft, Atlantic Conveyor sailed south to rendezvous with the Task Force.
Conveyor entered the exclusion zone in mid May 1982 and flew the Harriers off to the two carriers HMS Hermes and HMS Invincible. The completion of this first part of Conveyor’s mission meant there were sufficient aircraft for the invasion to begin, and at the cost of a number of ships, a beachhead was established at San Carlos.
No fue 100% de transporte para los Harrier que, por lo menos, pudo traspasarlos volando por sus propios medios.
Si el Atlantic Conveyor lo hubiese construido Navantia seguro que en la vida habría transportado un Harrier o cualquier otro cacharro volador, porque no lo habría metido en la lista de cosas a embarcar y por lo tanto sería imposible.
La unidad especial de «marines» de EE.UU. que despliega en la base sevillana de Morón de la Frontera está interesada en poder utilizar el buque insignia de la Armada Española, el portaaeronaves «Juan Carlos I», en misiones de despliegue ante amenazas y crisis en el Norte y Oeste de África..........
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