Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Toulouse 24 July 2020 - As a major development milestone of the A400M Programme, Type Acceptance of the aircraft design standard NSOC2 (New Standard Operative Clearance-2) has been achieved via a Contract Amendment signed on 24 July 2020.
This new baseline provides several major capability improvements such as:
· the extended delivery capabilities (e.g. delivery of loads by gravity and extraction);
· the enhanced Defensive Aids Sub-System (DASS) capability with Step 2b,;
· the improved Flight Management System (FMS) functions including Ait-to-Air refuelling (AAR), Search & Rescue (SAR) capability;
· the improved tactical operations such as Autonomous Approach Landing System, Reduced and Military Operating Standards, integrated aircraft performance computation using TOPOCS (Take-Off Performance On board Computer System).
This significant achievement represents a significant milestone for the A400M programme and it has been possible as a result of the strong collaboration, dedication and hard work of the Nations, OCCAR-EA and Industry.
This is therefore a significant step toward achieving the NSOC2.5 and final SOC3 standards of the aircraft in the years to come, reinforcing the A400M aircraft as a highly capable asset to Nations strategic and tactical capabilities, which have been demonstrated extensively throughout the A400M support to the COVID-19 pandemic.
yasiw escribió:Jolín con los Fondos Europeos... parece que es un dinero que se pudre a la sombra. Un día se sacan un programa para unas corbetas y al otro un programita para un carguero medio. Ambas "necesidades" no muy prioritarias, en mi opinión.
Mañana tendremos otro para un avión entrenador y pasado vaya usted a saber... Y mientras tanto, con la Patrulla Marítima, MALEs, etc. no terminan de desatascarse
Enviado desde mi EML-L09 mediante Tapatalk
yasiw escribió:Jolín con los Fondos Europeos... parece que es un dinero que se pudre a la sombra. Un día se sacan un programa para unas corbetas y al otro un programita para un carguero medio. Ambas "necesidades" no muy prioritarias, en mi opinión.
Mañana tendremos otro para un avión entrenador y pasado vaya usted a saber... Y mientras tanto, con la Patrulla Marítima, MALEs, etc. no terminan de desatascarse
Enviado desde mi EML-L09 mediante Tapatalk
Ya hay voces críticas, a ese carguero medio, dicen que podría influir negativamente en las ventas del A400 y el C295. Y que además un posible ofertón por parte de la competencia C130X..... o la letra que sea, podría inundar el mercado y no dejarle sitio. Alguno ya lo han bautizado como Airbus DS A200M.
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados