EIJL escribió:Una delegación de Corea del Sur, lleva todo el día en el Ala 31 evaluando e A400M como avión de dotación.
Lo están evaluando todo incluyendo vuelos en simulador y reales.
¿Vuelve el trueque A400 por T-50?
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EIJL escribió:Una delegación de Corea del Sur, lleva todo el día en el Ala 31 evaluando e A400M como avión de dotación.
Lo están evaluando todo incluyendo vuelos en simulador y reales.
elozano escribió:EIJL escribió:Una delegación de Corea del Sur, lleva todo el día en el Ala 31 evaluando e A400M como avión de dotación.
Lo están evaluando todo incluyendo vuelos en simulador y reales.
¿Vuelve el trueque A400 por T-50?
pagano escribió:elozano escribió:EIJL escribió:Una delegación de Corea del Sur, lleva todo el día en el Ala 31 evaluando e A400M como avión de dotación.
Lo están evaluando todo incluyendo vuelos en simulador y reales.
¿Vuelve el trueque A400 por T-50?
Pues ¡otra vez que se compraría algo que no es el querido por los usuarios (que quieren el Leonardo)!
yasiw escribió:No creo que si finalmente la elección es el TA-50, otanizado y mantenido/distribuido (¿fabricado?) por Airbus España, se rasgaran mucho las vestiduras en el EdA.
No es un proyecto con mucho por demostrar (como el Tigre vs. Apache, por ej.) y también compensaría aparentemente a nivel industrial (con o sin A400).
Saludos
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The U.S. Air Force will retire the KC-10A Extender in September 2024, marking the end of 43 years of service for the aerial refueling tanker. The last KC-10 test bird recently flew its final flight, with the 70th Air Refueling Squadron flying the tanker to its final resting place at Davis-Monthan Air Force Base in Arizona.
The Federal Aviation Administration /FAA) has identified another bolt-torque issue involving Boeing jets – this time affecting the military version of the company’s 767.
https://www.flightglobal.com/airframers ... 56.article
champi escribió:Récord de 21 cisternas (16 KC-46 + 5 KC-135) alineados en la base de McConnell para el ejercicio Lethal Pride, dentro del concepto ACE ("Agile Combat Employment"): https://www.airandspaceforces.com/21-ta ... hant-walk/
Boeing incurred a $245 million charge against the KC-46A in the first quarter, as manufacturing issues disrupted deliveries of the type.
https://www.flightglobal.com/defence/bo ... 14.article
The US Air Force (USAF) aims to fly a stealthy in-flight refuelling aircraft by the early 2030s, a goal that seemingly puts the project’s development ahead of previous plans.
In January, the USAF had unveiled a project to develop its Next Generation Air-refuelling System (NGAS). A related request for information (RFI) put the new tanker’s initial operational capability milestone at 2040.
“It won’t be 2040 – it’s going to be much sooner than that,” Kendall said during a 2 May congressional budget hearing. “We want to get to that design as quickly as we can.”
Kendall hopes production will start soon enough that the USAF can begin fielding the tanker by the early 2030s. He adds that such a timeline remains aspirational until the service better defines the aircraft and its capabilities.
“We’ve fundamentally changed our tanker acquisition strategy,” Kendall says. “We need to move to a next-generation tanking capability that is resilient enough to survive against a pacing challenge.”
With a handful of J-20, hundreds of fourth-generation J-10, J-11 and J-16, and deep reserves of precision missiles, China’s PLAAF poses significant challenges to Washington and its allies in the Indo-Pacific region.
The vastness of the western Pacific Ocean make aerial refuelling an essential capability for the USA.
Service leaders had previously planned to develop a so-called “bridge tanker” known as KC-Y to fill the gap between the end of KC-46 procurement and first NGAS deliveries. However, fiscal year 2024 USAF budget documents indicate the service has dropped the bridge tanker plan, choosing instead to purchase more KC-46s and accelerate NGAS development.
“Traditionally, we could take a commercial grade of aircraft and turn it into a tanker or transport, they’re not designed with a high set of requirements for survivability or resilience, and the threats are taking that freedom away from us.”
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 03.article
¿es tan importante tener un cisterna furtivo?
Rufo escribió:Una par de dudas para la sabiduría general del foro: ¿es tan importante tener un cisterna furtivo?.
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