champi escribió:Contrato con muchos ceros para el mantenimiento y actualización del F-22 (5/11/2021):
https://www.defense.gov/News/Contracts/ ... e/2835747/...
AIR FORCE
Lockheed Martin Corp., Fort Worth, Texas, has been awarded a $10,863,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for Advanced Raptor Enhancement & Sustainment (ARES) for the F-22 Program Office. This contract vehicle provides support for the necessary supplies and services to sustain and modernize the F-22 Raptor, including modernization hardware kit procurement and services such as upgrades, enhancements and fixes, as well as performance-based logistics services. The location of performance is Fort Worth, Texas, and if all options are utilized, work is expected to be completed by Oct. 31, 2031. This award is the result of a sole source acquisition. Fiscal 2021 research, development, test, and evaluation funds in the amount of $200,000 are being obligated on the first delivery order at the time of award. Air Force Life Cycle Management Center, Wright Patterson Air Force Base, Ohio, is the contracting activity (FA8611-22-D-0001). There is known congressional interest pertaining to this acquisition.
...
Pues ojito, porque es algo más de 1/3 de lo que piensan invertir en el proyecto Tempest los socios del mismo(27 mil millones dólares), aunque luego pueda ser más como pasa casi siempre. Espero hablen un poco que va incluir, pero por la pasta que van a meter se vienen cosas profundas. Probablemente una versión del DAS del F-35 de la que ya habían hablado hace tiempo.
Dudo que una modernización semejante no echen hasta los 40 con los Raptor, con lo que habrán volado sus más o menos 30 años de rigor, aunque los primeros que entraron en servicio los retiren en la década de los 30. es probable que a éstos no los modernicen, ya que hablan de que la modernización terminaría sobre el año 2031.
Como vemos, se habla mucho del NGAD y gaitas, pero al final, el F-22 estará ahí el tiempo reglamentario.