Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Orel el Jue Nov 09, 2023 11:44 am

Suecia, confirmó definitivamente que no está en el Tempest y que de hecho, como ya sabíamos, se salió hace un año:
Sweden is considering its future next-generation combat aircraft requirements, having now launched Phase 1 of a concept exploration phase
https://www.janes.com/defence-news/news ... evelopment
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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Pathfinder el Lun Nov 20, 2023 8:13 pm

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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Chema el Sab Dic 09, 2023 12:59 am

Jupiter, hoy he leído un comentario tuyo de hace meses sobre mi afirmación de que las funciones SEAD/DEAD no tardarían mucho en pasar a ser trabajo de drones y si todavía sigues en tus trece, puedes ver la información del IAI HARPY que precisamente lo dedican a esa función y esta YA FABRICADO.

Es una munición autónoma que vuela durante 9 horas esperando la activación de radares.
Puedes ver la información en https://www.iai.co.il/p/harpy

Entiendo que no es de este hilo, pero vale para valorar cuales son las funciones importantes de los aviones sean de 4ª , 5ª o 6ª generación hoy en día no hace 2, 10 o 20 años.
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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Orel el Vie Dic 22, 2023 10:56 am

Tendrán que publicar algún dato más obligatoriamente:
US defence spending bill could expose new details of sixth-generation fighter development

The 2024 National Defense Authorization Act (NDAA) approved by Congress on 14 December could expose new details regarding US plans for next-generation aircraft.
For both NGAD and F/A-XX, as well as the accompanying CCA development efforts, the navy and air force must submit detailed reports outlining the programme goals, key technical milestones and testing events. Congress also mandated the two services provide detailed cost estimates for the first two phases of development: engineering and manufacturing design, and low-rate initial production. Specifically, the USAF and USN will have to provide cost estimates for recurring flyaway cost, average procurement unit cost, gross unit cost, aircraft cost-per-tail-per-year and aircraft cost-per-flight-hour for the two sixth-generation fighter programmes, as well as CCAs.

The first reports are due within 180 days of the legislation’s passage, meaning the unclassified details should be publicly available by June 2024.

https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 56.article
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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor champi el Mar Feb 13, 2024 11:44 am

P&W completa otro hito más en el diseño de su propuesta para el motor del NGAP: https://www.rtx.com/news/news-center/20 ... =319823895
...
EAST HARTFORD, Conn., Feb. 12, 2024 /PRNewswire/ -- Pratt & Whitney, an RTX (NYSE: RTX) business, has completed a critical assessment of its Next-Generation Adaptive Propulsion (NGAP) offering with the U.S. Air Force, moving the program closer to completing its detailed design review. The team is now working towards ground testing of its NGAP prototype, referred to as :arrow: XA103, which is expected to occur in the late 2020s.

"We are embracing digital transformation with NGAP and changing the customer experience through the entire development process in order to rapidly and efficiently deliver these advanced adaptive engines," said Jill Albertelli, president of Pratt & Whitney's Military Engines business. "This technology is critical to maintaining air superiority, which is why Pratt & Whitney has made significant investments in research and development and advanced manufacturing. Continued government funding for sixth-generation propulsion development must remain a high priority to support critical platform milestones and warfighter readiness."
...
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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Pathfinder el Dom Mar 17, 2024 4:14 pm

USAF plans to dramatically ramp spending on the Next Generation Air Dominance prgm in the coming years, to the tune of $28.48 Bn b/w FY25 & 29. That includes Collaborative Combat Aircraft program which will produce uncrewed, semi-autonomous “escort” a/c to fly alongside NGAD.
https://twitter.com/AirPowerNEW1/status ... 18/photo/1

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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor Xoancar el Dom Mar 17, 2024 5:46 pm

Mientras tengan la impresora a todo trapo y la inflación asociada nos la comamos los demás... será por dinero.

Quería ver yo esos números si el dólar no fuese la moneda del 60% del comercio internacional, aunque bajando.
No tengo ideologías, simplemente leo.
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Re: Cazas futuros, la sexta 6ª generación

Notapor champi el Dom Abr 07, 2024 2:28 pm

La USAF quiere $1.300 millones para terminar el diseño del motor para su cazabombardero de sexta generación: https://www.airandspaceforces.com/air-f ... er-engine/

Debería estar listo para las pruebas de vuelo en 2028, ya que quieren la IOC del NGAP en 2030. También comentan que será más pequeño que el AETP, por eso se necesita un nuevo diseño.
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