Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Fuerzas aéreas de todo el mundo y elementos que las componen

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Mié May 25, 2022 4:43 pm

Contrato relacionado con la capacidad de conectarse en red del MC-130J (24/5/2022): https://www.defense.gov/News/Contracts/ ... e/3042310/
...
Sierra Nevada Corp., Sparks, Nevada, has been awarded a $33,997,595 firm-fixed-price and cost-reimbursement-no-fee order modification (P00003) to contract FA8509-20-F-0014, under Basic Contract FA8509-19-D-0001, for the MC-130J Airborne Mission Networking program low rate initial production. This order provides for the procurement of production kits, spares, interim contactor support and weapon system trainer support. Work will be performed in Centennial, Colorado, and is expected to be completed by Jan. 19, 2023. Fiscal 2022 U.S. Southern Command other procurement funds in the amount of $8,283,414; and fiscal 2022 Air Force other procurement funds in the amount of $25,714,181 are being obligated at the time of award. Air Force Life Cycle Management Center, Robins Air Force Base, Georgia, is the contracting activity. (Awarded May 13, 2022)
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Vie May 27, 2022 8:34 am

Primer vuelo del B-21 Raider en 2023:
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 18.article
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Vie May 27, 2022 10:46 am

Orel escribió:Primer vuelo del B-21 Raider en 2023:
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 18.article


Muy rapidos iban estos.

Demosle todos la bienvenida al mundo real de los retrasos en programas de defensa al B21 raider.

¡HOLA RAIDER!

No, si al final va a ser verdad eso de que todos los programas son caros y se retrasan.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Orel el Lun May 30, 2022 10:07 am

Ya veremos, de momento el Red Hawk (T-7A) es el primer programa desarrollado mediante "digital engineering" de nacimiento (más normal que pueda tener retraso) y los siguientes están siendo este Raider y el NGAD, y sí pintan que van a ser desarrollos significativamente más cortos que los anteriores.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor dejece el Lun May 30, 2022 12:05 pm

Orel escribió:Ya veremos, de momento el Red Hawk (T-7A) es el primer programa desarrollado mediante "digital engineering" de nacimiento (más normal que pueda tener retraso) y los siguientes están siendo este Raider y el NGAD, y sí pintan que van a ser desarrollos significativamente más cortos que los anteriores.

¿Eso significa que tienen gemelo digital?
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Atticus el Mar May 31, 2022 11:43 am

es el primer programa desarrollado mediante "digital engineering"


La metareferencia... Porque el propio "digital engineering" no deja de ser el mismo otro programa de defensa... sometido igualmente a todo tipo de retrasos y sobrecostes.

Todo dicho sin menoscabo de que ahi hay mucho que rascar, pero lo invariable es que la complejidad aumenta el riesgo de problemas exponencialmente, no linealmente.

¿Eso significa que tienen gemelo digital?


Todo lo mas, mellizo.

En el tema aereo el tema "gemelo digital" es diferente. No es lo mismo la replica digital de un modelo de lo que sea, que la replica digital de un ejemplar. Por poner un ejemplo grueso. Puedes tener un gemelo digital de todas las F110 porque son cinco ejemplares. Pero es mas dificil tener un modelo digital funcional de dos mil aviones. En el segundo caso lo que tienes es un modelo digital del modelo. Y tampoco estoy diciendo que cada ejemplar de las nuevas fragatas tengan eso.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Mié Jun 01, 2022 4:51 pm

Nuevas pantallas multifuncionales para el C-5 Super Galaxi (31/5/2022): https://www.defense.gov/News/Contracts/ ... e/3048409/
...
Lockheed Martin Aeronautics, Fort Worth, Texas, has been awarded a $34,671,671 modification (P00004) to previously awarded contract FA8525-21-C-0002 for the C-5 Super Galaxy Replacement Multi-Functional Control Display Program. The modification provides for engineering and technical services to produce a hardware and software prototype architecture for transition into the engineering and manufacturing development phase. Work will be performed in Fort Worth, Texas, and is expected to be completed by May 31, 2025. Fiscal 2022 research and development, Air Force funds are being obligated at the time of award. The total cumulative face value of the contract is $38,168,936. Robins Air Force Base, Warner Robins, Georgia, is the contracting activity.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Dom Jun 12, 2022 11:19 am

Alertadores para el B-2: https://sam.gov/opp/4d281cbd48b944f4b17 ... 72a3b/view

RFI relacionado con el programa R-EGI ("Resilient Embedded Global Positioning (GPS)/Inertial Navigation System (INS)"): https://sam.gov/opp/1585985c3b0c4bebaef ... a17b5/view
...
2. Background

This background provides an overview of the Air Force Positioning, Navigation and Timing (AF PNT) need and how this need is driving the various facets of the lifecycle to create resilient AF PNT through the R-EGI program.

2. 1 R-EGI Program Background

2.1.1 The Need

The 2018 National Defense Strategy charged the Department of Defense (DoD) to Reform the Department for Greater Performance and Reliability. This strategy included the need to accelerate planned upgrades; build robustness and resiliency into existing capabilities; and to integrate new processes/capabilities into current/future Positioning Navigation and Timing (PNT) solutions. Applying this direction, the 2019 U.S. Air Force (USAF) PNT Strategic Plan established a priority to “Provide robust and resilient PNT materiel solutions to the warfighter”. A key tenet to the capability delivery is to shorten acquisition timelines to facilitate the fielding of adaptable, cost-effective materiel solutions. R-EGI is the near-term materiel solution, planning to head into production with a competitive contract award(s) projected in FY2024.

For manned and unmanned airborne platforms, the majority of PNT capability is implemented by coupling GPS with an Inertial Navigation System (INS). Before GPS, INS equipment had been coupled/aided using various PNT aiding sources using a federated architecture. This federated architecture had allowed some level of resilience and robustness of PNT sources. However, as GPS receiver technology was miniaturized, it has been embedded into the INS forming a non-federated, tightly coupled Embedded GPS/INS (EGI). Size Weight and Power efficiencies have been gained by embedding GPS in the INS, but much of the resilience found in the older federated systems has been lost.

This loss of resilience, coupled with adversaries understanding of the US’s high dependence on GPS, has led to concerns of the impacts as GPS vulnerabilities are exploited. To overcome these concerns, R-EGI aims to modernize and enhance PNT robustness and resiliency by architecting and designing our EGI’s as a System-of-Systems aligned with AF Enterprise PNT capability development efforts creating a Resilient-EGI (R-EGI). This need is formalized in the DoD PNT Strategy (08/2019):

“While GPS will remain the cornerstone PNT capability for the DoD, complementary PNT capabilities must be applied as well using a modular open-system approach to ensure timeliness and affordability in implementation and resiliency in effects.”

R-EGI provides the efficiencies and performance of a tightly-coupled EGI, and R-EGI’s System-of-Systems architecture allows for the efficient integration of complementary and alternative PNT capabilities as was achievable in pre-GPS federated PNT systems. R-EGI also enables the integration of current Robust spaced-based PNT capabilities such as advanced digital anti-jam antennas and M-Code receivers with Regional Military Protect (RMP); and also enables integration of future space-based PNT capabilities being developed in the Navigation Technology Satellite-3 (NTS-3) program.

2.1.2 R-EGI Development Approach

The first R-EGI systems are being develop for and integrated into post-block F-16s. To expedite development, integration and fielding of R-EGI, a different acquisition and lifecycle strategy and approach has been adopted to meet the identified urgent needs. Creating the development environment, having ownership of the LRU design (key interfaces, key technical data, software architecture), and working with platforms to maximize the effectiveness of integration are fundamental tenets to enable R-EGI to be resilient. To optimize agility and responsiveness in an ever-changing threat environment, the AF must own and manage the design of R-EGI and will continuously develop and field enhanced PNT capabilities as an enterprise to address new threats or platform needs.

Executing under a Middle Tier of Acquisition (MTA) authority for Rapid Prototyping, R-EGI has been developing under the guidance of a Design Agent (DA) – Integrated Solutions for Systems (IS4S) – since 2019. The prototyping authority has covered two phases of development: Proof of Concept demonstrating the ability of a R-EGI to function under an OSA/GRA and Prototype Development which is still underway. The outcome of Prototype Development will be Production-Representative Prototypes to support verification of the design and its representation in a Level (3) Technical Data Package (TDP).

The verified Level (3) Technical Data Package generated from this development effort provides the basis for competitive production of the R-EGI LRU. It is anticipated that one or multiple awards will be made for the manufacturing of the R-EGI LRU with product support aspects that are outlined in section 2.4.2.
...


Del pdf asociado: https://sam.gov/api/prod/opps/v3/opport ... ad?&token=
Imagen

En esta imagen parece que quieren implementar un nuevo bus de datos en el F-16 complementario al MIL-STD-1553B :?: . La imagen ampliada:
Imagen

Para profundizar en el PNT ("Positioning Navigation and Timing"): https://www.whitehouse.gov/wp-content/u ... 2021-1.pdf
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Truquichan el Dom Jun 12, 2022 11:52 am

champi escribió:... GPS/INS...


Hace un tiempo colgaste una sobre llevar el equivalente a relojes atomicos a bordo. Entonces era sobre el contexto de un tema de red y sincronización, pero son vitales también para la navegación inercial, junto a los acelerometros.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor champi el Dom Jun 12, 2022 12:02 pm

Más curiosidades. En este otro pdf se pueden ver planos de la base aérea de Luke: https://sam.gov/api/prod/opps/v3/opport ... ad?&token=

Por ejemplo:
Imagen

En tamaño grande: https://i.imgur.com/CSGx8bn.jpg

El GAO sobre el T-7A (pág. 107): https://www.gao.gov/assets/gao-22-105230.pdf
Imagen

Imagen
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Vorlon el Mié Jun 15, 2022 12:23 pm

Se, reduce a 18 los F15X a adquirir este año.

Mal año para Boeing.


https://www.airforcemag.com/house-panel ... ugh-funds/


Saludos
Algún día cuando toda civilización y ciencia hayan sido igualmente arrasadas,rezaréis por un hombre con una espada . (Robert E Howard)
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor jupiter el Mié Jun 15, 2022 6:55 pm

Muy interesante el informe del GAO sobre el T7A, gracias champi.

Me sigue llamando la atención el tiempo de desarrollo y el bajísimo precio.
Menos de 10 años desde el inicio del desarrollo hasta la producción a plena cadencia y a un coste inferior a 25 millones.
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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor Pathfinder el Mié Jun 15, 2022 8:03 pm

jupiter escribió:Muy interesante el informe del GAO sobre el T7A, gracias champi.

Me sigue llamando la atención el tiempo de desarrollo y el bajísimo precio.
Menos de 10 años desde el inicio del desarrollo hasta la producción a plena cadencia y a un coste inferior a 25 millones.


El AFJT no saldría por menos de 40-50 millones.
¡No hay golpe más fuerte que el que te da la realidad!

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Re: Fuerza Aérea de EE.UU. (USAF)

Notapor dejece el Mié Jun 15, 2022 8:08 pm

Pathfinder escribió:
jupiter escribió:Muy interesante el informe del GAO sobre el T7A, gracias champi.

Me sigue llamando la atención el tiempo de desarrollo y el bajísimo precio.
Menos de 10 años desde el inicio del desarrollo hasta la producción a plena cadencia y a un coste inferior a 25 millones.


El AFJT no saldría por menos de 40-50 millones.

Pues ya le pueden por saco a airbus venga tío Sam dame esos aparatos
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