Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
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· Borde de salida:
El B-21 Raider utiliza superficies de control muy parecidas a las del B-2 Spirit: alerones divididos en los extremos de las alas y elevones. Parece disponer de contrapesos retráctiles en las superficies de control (me ha recordado al Stuka).
· Borde de ataque:
Al igual que ocurre en el B-2, el B21 no dispone de elementos móviles en el borde de ataque para aumentar la sustentación (slats, etc). El motivo es que esas superficies móviles aumentan el RCS (radar cross-section), añade peso, complejidad y necesita más mantenimiento.
En el borde de ataque se aprecia una sombra (1) muy marcada. La sección del ala cambia en esa zona posiblemente para mejorar las prestaciones a baja velocidad.
El nº 2 es simplemente una curiosidad. Las luces de navegación son retráctiles.
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El 27 de octubre de 2023, el EC-37B del Comando de Combate Aéreo fue redesignado para convertirse en EA-37B. Mientras Scramble Magazine evalúa que el jet ejecutivo Gulfstream G550 volará hasta finales del siglo XXI, parece que la USAF ha optado conscientemente por una nueva designación para el EC-37B.
Con las amenazas globales actuales, un avión de "Ataque Electrónico" parece sonar mejor y más intenso que un avión de "Carga Electrónica". Además de eso, se seleccionó la designación de avión EA-37B para identificar mejor las capacidades de la plataforma para encontrar, atacar y destruir objetivos terrestres o marítimos enemigos.
[US Navy] FRCSW to begin deport maintenance on USAF F-16s
https://alert5.com/2023/11/30/frcsw-to- ... saf-f-16s/
Orel escribió:Como curiosidad, un centro de mantenimiento de la US Navy que hasta ahora trabajaba con F-18A/B/C/D (legacy), dada la retirada de estos se ha empezado a preparar para mantener F-16C/D de la USAF:[US Navy] FRCSW to begin deport maintenance on USAF F-16s
https://alert5.com/2023/11/30/frcsw-to- ... saf-f-16s/
Boeing ya no está en la carrera para construir el reemplazo del avión E-4B Nightwatch “Doomsday” de la Fuerza Aérea, lo que deja a Sierra Nevada Corporation (SNC) como el único competidor restante conocido.
The withdrawal of Boeing from the contest to build a new airborne command centre capable of managing a nuclear exchange leaves Sierra Nevada Corporation as the only bidder to replace the current Boeing E-4B Nightwatch.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 01.article
Members of the @142ndWG came to get an up-close look at their first Eagle II, the first mission-capable #F15EX. These two F-15EX fighters will be delivered to the Portland Air National Guard in early 2024
US Congress approves nearly 12% reduction to A-10 fleet
Both chambers of Congress passed the annual National Defense Authorization Act (NDAA), with the Senate approving the measure on 13 December and the House of Representatives giving its ascent on 14 December. The legislation must be signed by President Joe Biden before becoming law.
Among provisions in the 2024 NDAA is one authorising the USAF to retire 18 of its A-10 Thunderbolt II attack jets – lowering the minimum required fleet size from 153 to 135.
The new floor represents a 12% reduction to the service’s mandated fleet.
The move continues a trend begun almost exactly one year earlier, when Congress authorised the first A-10 retirements in the 2023 NDAA. That legislation lowered the minimum “Warthog” fleet to the current level of 153 aircraft.
Air Combat Command told the USAF it planned to retire 21 A-10s in 2023, prioritising the “least combat effective” airframes.
Senior USAF leaders have sought for years to downsize the A-10 fleet, arguing that funds spent to keep the ageing craft airworthy would be better spent on acquiring more-capable multi-role fighters, particularly F-35s.
The service contracted with Boeing in 2011 and 2019 to produce all new wing sets for the fleet. Enhanced Wing Assembly replacement programme are meant to keep A-10s flying into the 2030s.
Despite limitations, the USAF continues finding ways for the slow, un-stealthy A-10 to stay relevant even without using its legendary canon. in April demonstrated that a single A-10 can carry and deploy up to 16 GBU-39 Small Diameter Bombs.
When tensions in Europe and the Indo-Pacific region pulled the USAF’s most-capable fighters into active-deterrence missions against the air forces of Russia and China, A-10s were sent to patrol the Middle East.
https://www.flightglobal.com/fixed-wing ... 10.article
champi escribió:Imágenes del primer F-15EX listo para el combate: https://twitter.com/BoeingDefense/statu ... 9851125897Members of the @142ndWG came to get an up-close look at their first Eagle II, the first mission-capable #F15EX. These two F-15EX fighters will be delivered to the Portland Air National Guard in early 2024
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