optimist escribió:Trappier, de Dassault, cree que será en 2050.
No, el CEO de Dassault dijo que si no se le daba el liderazgo claro a su empresa, eso podría suponer un retraso a 2050, como medida de presión.
Saludos
Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
optimist escribió:Trappier, de Dassault, cree que será en 2050.
Orel escribió: España, Francia y Alemania cierran al fin el acuerdo industrial del FCAS.
Han desbloqueado el programa, tras meses de tensas negociaciones.
El Ministerio de Defensa español informó del acuerdo entre los tres países a última hora de este viernes:
https://www.infodefensa.com/texto-diari ... trial-fcas
Germany reports key agreement will revive stalled FCAS effort
21 November 2022
Europe’s three-nation Future Combat Air System (FCAS) programme has edged closer to entering its delayed next stage, following the conclusion of key talks. “We can confirm that discussions among industry and governments on the next phase of FCAS have concluded, which represents a big step forward for this European flagship defence programme,” Airbus said on 18 November.
An initiative involving France, Germany and Spain, FCAS had been due to secure agreement on its Phase 1B by the end of 2021, but this schedule was delayed amid an industrial wrangle between Airbus and Dassault over the latter’s expected role as lead developer for a prototype New Generation Fighter platform.
“Now a number of formal steps in the respective countries have to be taken in order to allow a speedy contract signature which we will have to adhere to,” says Airbus’s defence unit – which also will lead Spain’s involvement. “We will provide further updates on the programme and the way forward in due time, once the contract between industry and the three nations is ready for final signature,” it adds.
“The political agreement on FCAS is a great step and – especially in these times – an important sign of the excellent German-French-Spanish cooperation,” says German defence minister Christine Lambrecht. “It strengthens Europe’s military capabilities and secures important know-how for ours, but also the European industry.”
She adds: “On the way to the air force of the future in Europe, it is once again clear that we can only master the enormous challenges together.”
However, while the German side [y también España como puse ayer] has heralded the political agreement, neither Dassault nor the French defence ministry have yet commented on the development.
https://www.flightglobal.com/defence/ge ... 47.article
Atticus escribió:El FCAS siempre ha sido un desarrollo de sistemas en conjuncion. Nunca ha sido un avion. De hecho, nunca lo ha pretendido. FCAS es desde el A400 hasta el avion (o aviones) que terminen saliendo del programa.
Atticus escribió:Podria ser, claro. Pero al dia de hoy, y con la salvedad de lo que tuvieren los chinos en el cajon, el programa mas avanzado de futuro es el FCAS. Lo digo con la muy personal opinion de que los americanos estan dando bandazos sin tener ni idea de por donde tirar, claro. Y con el intimo convencimiento de que, por muy atrasados o despistados que esten, esos te ponen un griton de millones de dolares sobre la mesa y te adelantan por barlovento sin despeinarse. O sin un precio justo para la insulina, pero ese es otro tema. Pero la cuestion es que al dia de hoy, de esa generacion ni hay nadie mas adelantado que nosotros (asi de cruda esta), ni , y lo mas importante, hay la mas minima prisa. Insisto, no hay prisa. Ni estamos en una carrera, ni estamos "fuera de juego" por obsolescencia. Cuidado con estas cosas que a ver si nos convencen de lo contrario y terminamos como la URSS en 1989 con tanta prisita por gastar dinero.
Augur escribió:Ahí lo importante es saber qué van a imponer los gobiernos a las empresas Airbus y Dassault, ya que está claro que en lo militar dependen 100% de los estados y, por mucho que dijeran antes que no, ahora van a tener que aceptar lo que han acordado Francia y Alemania, y el palmero, nosotros.
A ver cuándo salen los detalles del acuerdo.
Partners break FCAS/SCAF demonstrator deadlock
21 NOVEMBER 2022
The national partners heading up the trinational Future Combat Air System (FCAS)/Système de Combat Aérien du Futur (SCAF) have broken the deadlock surrounding the demonstrator phase of the project.
The governments of France, Germany, and Spain issued statements on 18 November heralding the breakthrough in industrial workshare negotiations that had stalled Phase 1B of the project since the beginning of the year, and noting the imminent conclusion of a contract.
In separate statements, the governments noted the imminent conclusion of Phase 1B negotiations related to development of the New Generation Fighter (NGF) element that, along with Remote Carrier (RC) loyal wingmen and Air Combat Cloud (ACC) network, make up the Next-Generation Weapon System (NGWS) element of FCAS/SCAF. The upcoming signing of the industrial agreement will clear the path ahead for the continuation of the project that had been threatened by a workshare dispute between France's Dassault and Germany's Airbus in particular, with Spain's Indra caught in the middle...
https://www.janes.com/defence-news/air- ... r-deadlock
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