F-35 Lightning II

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Re: F-35 Lightning II

Notapor Urcitano el Dom Abr 02, 2023 1:38 pm

Por esto España comprará el F-35

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Re: F-35 Lightning II

Notapor Víctor Demóstenes el Dom Abr 02, 2023 2:04 pm

El vídeo pierde credibilidad cuando, nada más empezar, asevera que Alemania le ha dado la espalda al Eurofighter para comprar el F35 (ni le ha dado la espalda al Eurofighter, pues ahí están los pedidos y el desarrollo de la versión de guerra electrónica, ni ha preferido comprar el F35, sino que lo ha hecho obligados para mantener un vector de lanzamiento de la bomba atómica).

El argumento, justificado, de la furtividad, se comenta una vez. El argumento de conseguir llevarse bien (gracias a la compra de los F35) con los EE. UU., se esgrima dos veces en el vídeo.

Y termina perdiendo credibilidad aseverando que España tiene portaaviones. Tenemos un LHD, el cual, a lo sumo, se le puede denominar portaaeronaves y cuyo principal propósito es el asalto anfibio (con la cubierta de vuelo para apoyar el asalto horizontal a través del vertical).
Última edición por Víctor Demóstenes el Dom Abr 02, 2023 7:54 pm, editado 2 veces en total
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Milites el Dom Abr 02, 2023 2:35 pm

La verdad que los propagandistas del Irrenunciable se ganan el jornal
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del F-35 Lightning II

Notapor ruso el Dom Abr 02, 2023 2:49 pm

Milites escribió:La verdad que los propagandistas del Irrenunciable se ganan el jornal

Si la US Navy te invita a una visita a uno de sus portas, encima viajando en un C-2, lo menos que puedes hacer es hablar bien de su avión.
...que parezca un accidente...
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Re: del F-35 Lightning II

Notapor Milites el Dom Abr 02, 2023 3:14 pm

ruso escribió:
Milites escribió:La verdad que los propagandistas del Irrenunciable se ganan el jornal

Si la US Navy te invita a una visita a uno de sus portas, encima viajando en un C-2, lo menos que puedes hacer es hablar bien de su avión.


:a5
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Atticus el Dom Abr 02, 2023 6:03 pm

Urcitano escribió:Por esto España comprará el F-35
RGIqvBN2ysw

A ver... Que yo sigo el canal del pavo este. Si a mi me dan la vuelta que le dieron en el portaaviones llevandolo en avion, etc, etc....¡Es que hasta pongo dinero para que venga el JSF!
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Pathfinder el Dom Abr 02, 2023 10:08 pm

Vamos con cosas importantes. Localizando Sistemas SAM rusos desde Polonia o aguas internacionales situados en Kaliningrado y Ucrania. Desde centenares de kilómetros. Probablemente gracias en su mayor parte al Barracuda. Probablemente algún sistema S ruso fue eliminado en Ucrania gracias a la geolocalización por parte de Lightnings, luego esa info se pasaría a Ucrania.


Another excellent article by @rachelkaras in the Air Force Times about F-35 in Europe: “We weren’t crossing the border, shooting anything or dropping stuff. But the jet is always sensing, gathering information. And it was doing that very, very well.”


https://www.airforcetimes.com/news/your ... t-learned/

Airmen saw those threats in Ukraine and Kaliningrad, the Russian province wedged between Lithuania and Poland, Andrle said. The F-35s were able to locate and identify surface-to-air missile sites and pass that information to the rest of the coalition.

“We had all hoped it was going to work like it’s supposed to, but then to see it actually perform very, very well in that role was great,” Andrle said.

For instance, Andrle said: “We’re looking at an Sa-20 [NATO’s name for the S-300 surface-to-air missile system]. I know it’s an Sa-20. Intel says there’s an Sa-20 there, but now my jet doesn’t ID it as such, because that Sa-20 is operating, potentially, in a war reserve mode that we haven’t seen before.”

But the F-35 flagged the object for troops who updated and re-uploaded the data into the jet. After that, NATO aircraft knew what they were looking at and how to geolocate it. That makes it harder to take NATO by surprise.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Milites el Dom Abr 02, 2023 10:21 pm

Ahora que está empezando a hacer algo contra el ruso (en 2023 y apenas empezando) nos vamos a enterar hasta de lo bien que huele, y de hazañas inimaginables, de cosas que no creeríais, naves de Orión más allá de la Puerta de Tanhauser. De momento en dos días ya van un par de declaraciones ojiplaticas de cosas inimaginables, y de una idea recogida por Supervielle de que también sirve para cazar submarinos. Ahora que acabamos el S80, resulta que para la guerra submarina el futuro es el Irrenunciable, quien lo iba pensar. Como diría Nimitz, hay que joderse.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Franfran2424 el Dom Abr 02, 2023 10:35 pm

Pathfinder escribió:Vamos con cosas importantes. Localizando Sistemas SAM rusos desde Polonia o aguas internacionales situados en Kaliningrado y Ucrania. Desde centenares de kilómetros. Probablemente gracias en su mayor parte al Barracuda. Probablemente algún sistema S ruso fue eliminado en Ucrania gracias a la geolocalización por parte de Lightnings, luego esa info se pasaría a Ucrania.

Si ahora es noticia que identifican SAM activos en Kaliningrado estamos buenos.
Lo de que identifican objetivos en Ucrania lo dudo, igual hablan de S-300 ucranianos :c4 .
Por el rango de sus sistemas de deteccion, si me estás contando que un F-35 en Polonia detecta radares en el Donbass :a9 :a9. Solo desde Polonia hasta Kherson hay 800km.
Cosas que he hecho (se admiten mejoras):
Propietarios de compañías de defensa en los países de la UE, y algunas mundiales (de 2019): https://docs.google.com/document/d/1kPA ... Fcvz5oRjE/
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Re: F-35 Lightning II

Notapor champi el Dom Abr 02, 2023 10:54 pm

Algunos datos sobre los problemas derivados de la incapacidad del motor para proporcionar la refrigeración necesaria. Del JPO: https://armedservices.house.gov/sites/r ... timony.pdf
...
Air System Modernization

The original program engine specification allocated 15 kW of bleed air extraction to support system cooling requirements, and the F135 engine was designed, tested, and qualified to this specification with a level of margin available for future growth. During the final stages of initial aircraft development, air vehicle cooling requirements grew to exceed planned bleed air extraction. To provide the necessary bleed air, the engine is required to run hotter, and the program is realizing the effects of this through an increase in operating temperature, and a decrease in engine life, which is driving earlier depot inductions and an increase in lifecycle cost. Without upgrades, the addition of Block 4 capabilities will further degrade engine life and increase program lifecycle costs, because while the current TR-2 and TR-3 aircraft have sufficient cooling and power (while impacting the engine life as stated above), capabilities in Block 4 and beyond will increase cooling and power demands beyond current capabilities of the air system. To avoid this, upgrades to the engine, the Power and Thermal Management System (PTMS), and other vehicle systems may be required.

With this President’s budget, the Department has selected an F135 Engine Core Upgrade (ECU) and a PTMS upgrade as the path forward to address these challenges. This Course of Action (COA) was selected following a thorough Air System Modernization Business Case Analysis (BCA) completed in FY22. The BCA included the ECU COA, a COA for Adaptive Engine Transition Program (AETP) engines, and a COA for Tri-Variant Adaptive (TVA) Engines. The results of the BCA have been shared with your committee staff members. With the Department’s selection of the ECU and PTMS upgrades as the way forward, my team is implementing the planning and design work to affect these upgrades.

The work for the ECU upgrade is already underway, thanks to congressional adds for that effort. Over the next few months, we will continue developing an acquisition strategy for air system modernization addressing all development, test, production, and sustainment risks and opportunities.
...

Del mismo documento, datos de disponibilidad:
...
War on Readiness

The F-35 Enterprise is driving towards continued improvements to our sustainment system, with the objective to improve availability rates. As the FY22 Annual DOT&E Report indicates – the F-35 combat coded fleet achieved its 65% target for monthly average availability for the combined twelve months ending in September 2022. Still, readiness challenges remain, as indicated in multiple GAO findings. As of February 2023, the monthly average readiness rates for the U.S. F-35 Fleet were 53.1% Mission Capable and 29.3% Full Mission Capable. :arrow: This is unacceptable, and maximizing readiness is my top priority as the F-35 PEO. I have set a target over the next twelve months to increase availability by at least 10%.
...
Thanks to congressional assistance, I’m pleased to say we have continued positive progress on F135 Power Modules (PMs) over the past year. This year, we implemented expanded limits for the High Pressure Turbine (HPT) section, along with new processes for borescope and triage of internal engine damage. This resulted in a removal rate reduction of fifty-seven percent from May to December 2022, for a total annual removal of eighty-four modules versus the one hundred twenty-seven forecasted. Our 2023 forecast removal rates are now reduced by thirty-three PMs.

Additionally, Tinker’s Heavy Maintenance Center (HMC) produced seventy-three PMs in 2022, surpassing plans for sixty as presented in last year’s testimony. The HMC remains on track to produce 120 PMs required to meet anticipated demand. HMC lessons learned are being communicated to Fleet Readiness Center Southeast (NAS Jacksonville, Florida) to ensure smooth depot production standup at that facility.
...
The three-pronged PM recovery plan was implemented, and the PM availability degrader issue was resolved three years ahead of schedule. At the beginning of 2022, we had forty-eight holes in aircraft due to PMs; by the end of the year that number was down to three. As of February 2023, only one aircraft was awaiting a PM.

Finally, as a result of F-35 readiness efforts over the past five months, we’ve accelerated two of our top degrader return-to-green plans by three months and incorporated reliability improvements, which will have positive impacts on reducing failure rates and improving availability.
...

Más cosas interesantes:
...
Technical Data Rights

As the program matures, we continue to look for ways to reduce sustainment operating costs. Securing technical data to enable organic maintenance and repair of aircraft, assemblies, and components remains critical to this effort. For example, we have government software depot personnel at industry locations actively engaging in software sustainment activities. We are developing strategies to address the activation of software depots to enable organic software sustainment capability and we anticipate activation of software depots in FY24. Terms negotiated as part of the Lot 15-17 Air Vehicle Production contract with Lockheed Martin will enable the Government to place orders for data that were developed on older contracts. Specifically, Lockheed Martin is obligated to deliver noncommercial technical data and computer software developed under prior contracts without schedule restrictions that would otherwise apply. Under this term, the Government is no longer restricted by such time frames which increases Government ability to order data to support depot functions. The F-35 program is currently evaluating data necessary to support organic maintenance and repair including software sustainment, and we will be utilizing the extended ordering authority to secure such data. We have seen successes in deferred ordered delivery of Component Maintenance Manuals (CMM) to expand the Government’s ability to perform repairs. Finally, we are committed to improving the data contracting processes to support enterprise objectives. As such, we have established a Data Requirement Review Board (DRRB) to review contracted data requirements within the program. The board evaluates and authenticates requirements and reduces redundancy of data deliverables by reviewing contract data packages. While we’ve made significant progress on technical data rights, there is more work to be done. We’re appreciative of the House Armed Services Committee’s continued focus on this topic, and will do our part as we work alongside industry teammates, ensuring fair and reasonable contracts lead directly to enhanced warfighter readiness.
...
Through November 2022, the JPO has captured $21.0B (CY12$) of sustainment cost reductions over the program lifecycle. These reductions reflect a collection of initiatives fielded through the JPO’s Affordability Directorate and consist of various reliability and maintainability projects, propulsion component improvement projects, capability updates, and administrator headcount reductions. Historically, the F-35 JPO has driven down the CY12$ cost per flight hour (USAF A-Variant: O&S less indirects & mods, plus production support) from $87.3k in 2014 to $36.1k in 2022 and cost per tail per year (CPTPY) from $8.7M to $6.4M over the same timeperiod. As the fleet continues to grow, sustainment cost reduction is more important than ever before. This is a primary focus for me – and the entire F-35 Enterprise.
...
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Atticus el Lun Abr 03, 2023 9:54 am

capabilities in Block 4 and beyond will increase cooling and power demands beyond current capabilities of the air system.
(ibidem)

O sea, que para introducir el Block4, lo primero es hacer cambios mayores en el motor...

Imagen

Lo siento... Es que este programa es un chiste solo superado en gracia por sus partidarios.
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Re: del F-35 Lightning II

Notapor Orel el Lun Abr 03, 2023 11:10 am

Si la US Navy te invita a una visita a uno de sus portas, encima viajando en un C-2, lo menos que puedes hacer es hablar bien de su avión.

Es de cajón, todos nos venderíamos, la cuestión es por cuánto :lol:
Y como digo siempre, el error es radicalizarse y, para dejar mejor algo, mentir sobre lo otro. En ese caso, Alemania no ha dejado de lado el EFA -ni ninguno de los socios-, por el contrario como se ha dicho aquí ha revitalizado el programa pidiendo bastantes más y promoviendo el estudio de nuevas capacidades.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Pathfinder el Lun Abr 03, 2023 12:15 pm

Franfran2424 escribió:
Pathfinder escribió:Vamos con cosas importantes. Localizando Sistemas SAM rusos desde Polonia o aguas internacionales situados en Kaliningrado y Ucrania. Desde centenares de kilómetros. Probablemente gracias en su mayor parte al Barracuda. Probablemente algún sistema S ruso fue eliminado en Ucrania gracias a la geolocalización por parte de Lightnings, luego esa info se pasaría a Ucrania.

Si ahora es noticia que identifican SAM activos en Kaliningrado estamos buenos.
Lo de que identifican objetivos en Ucrania lo dudo, igual hablan de S-300 ucranianos :c4 .
Por el rango de sus sistemas de deteccion, si me estás contando que un F-35 en Polonia detecta radares en el Donbass :a9 :a9. Solo desde Polonia hasta Kherson hay 800km.

Los F-35 pueden volar en aguas internacionales del Mar Negro o sobre Rumania, y no hacerlo solo sobre Polonia, y dicen que ven las amenazas en kaliningrado y en Ucrania. Emisiones radioeléctricas pueden ser geolocalizadas desde >400 kms de distancia, quizás más teniendo en cuenta que los F-22 las detectaban a casi 500 kms. Lo sistemas S que se detectan están en un mod especial de combate no reconocido con anterioridad; los sistemas S ucranianos como deberías comprender no tienen secretos para la Otan, hacen ejercicios regularmente e incluso hay países Otan con estos sistemas. Ergo son sistemas rusos los que se detectan y de los que están hablando. Hay sistemas SAM en jerson, o en Crimea, no solo en el donbas. Y de hecho ha sido destruido algún S-300 ruso en la zona de jerson.

https://www.youtube.com/watch?v=zcdKavE ... nicleOfWar

Convendría que antes de postear algo, leyeras bien la información que se postea. Pero ya cansa este tipo de post tuyos.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Pato Sentado el Lun Abr 03, 2023 12:32 pm

Uno de los problemas por los que las contramedidas rusas son tan poco eficaces y por lo que hay tantos episodios de fuego amigo (en ambos bandos) es porque ambos bandos en la guerra de Ucrania usan basicamente los mismos sistemas, como S300, Buk y Tor, y aviones MiG y Sukhoi. Con la llegada de nuevos sistemas como el NASAMS y los MANPADs esto esta cambiando, pero poco a poco.
En una guerra "normal" en teoria un bando lleva material occidental y el otro ruso, asi que si ves un S300 sabes de que bando es y lo mismo si ves un MiG. Aqui no, al menos hasta ahora. Los MiG 29 eslovenos, por ejemplo, ya llevan GPS y IFF OTAN.
Eso aparte de que hasta ahora era toda la OTAN (mas la mitad de la OPEP, como en el Golfo) contra paises como Serbia que tenia el tamaño de la provincia de Albacete.
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Re: F-35 Lightning II

Notapor Franfran2424 el Lun Abr 03, 2023 3:58 pm

Pathfinder escribió:Convendría que antes de postear algo, leyeras bien la información que se postea. Pero ya cansa este tipo de post tuyos.

Como citaste medio artículo, pensé que lo relevante estaba mencionado, pero te saltaste que operaban desde Rumanía también. Para citar 5 párrafos, copia uno más ya que estás, el que provee de la información interesante para calcular rangos.

Y desde luego no escribas un resumen incompleto al inicio (cita abajo) y luego vayas diciendo que otros no leen cuando te saltas información relevante:
Localizando Sistemas SAM rusos desde Polonia o aguas internacionales situados en Kaliningrado y Ucrania.

Cuando dicen que estuvieron operando desde Estonia, Polonia y Rumanía, resulta más breve nombrar dos países que decir "aguas internacionales".
Cosas que he hecho (se admiten mejoras):
Propietarios de compañías de defensa en los países de la UE, y algunas mundiales (de 2019): https://docs.google.com/document/d/1kPA ... Fcvz5oRjE/
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