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Sí, ya era sabido. Que la fuerza aérea India anda detrás de completar la cantidad de cazas del ex-MMRCA que quedó coja (eran 126 y quedó en 36) y que su Marina anda detrás de 57 cazas embarcables.
Pero el Rafale puede despegar desde un portaviones sin catapulta ????
Orel escribió:Como puse en marzo, confirman que Francia no recibirá más Rafale hasta 2020. Y Roberto, ya que hablabas del tema de sus limitados Mirage 2000D (que es verdad), dados los retrasos confirman lo que supimos en 2015 y se contrató hace un año, que tienen que modernizar los 55 para aguantar hasta 2030, mejorándoles el sistema de armas y la conectividad:
http://aviationweek.com/combat-aircraft ... em-upgrade
Rafale New Standard To Enhance Capabilities
June 21, 2017
The Direction Générale de l’Armement (DGA) has launched the first studies to develop the new F4 standard for the Dassault Rafale fighter. The standard, which the DGA is scheduled to qualify by 2024, follows up on the most recent standard for the Rafale, the F3R. The research will run until the end of 2017, according to the deputy director of the Rafale program at the DGA. The new standard has four pillars.
First is the integration of the new Thales software radio, Contact, which is already in service in the French army. This system is more secure and offers an improved data link. “It will also integrate civil and military satellite capacity, notably with the military satellite Syracuse IV,” added the deputy director.
Secondly, DGA is seeking to improve the capabilities of the sensors used on Rafale; The RB2E radar will be able to detect on-ground mobile targets; the infrared optronic system will be improved; as will the Spectra protection and counter-measure system. This sensor will have extended functionality on low and high frequencies to detect future threats. DGA also wants to equip pilots with a helmet-mounted visual system.
Thirdly, new weapons are also part of the new criteria. The Dassault fighter will need to integrate a mid-life renewed Scalp cruise missile, as well as a new version of the AASM air-to-ground weapon, the AASM Evolution. These weapons will be able to deliver from 500 kg to one metric ton, versus 250 kg now.
The new standard integrates the Mica NG air-to-air missile, which offers longer range and better detection and acquisition capacity. These improvements will go to address one of the key weaknesses of the standard F3R, integrating with the Meteor long-range air-to-air missile.
The fourth pillar is to introduce predictive MRO to increase the Rafale's dispatch reliability.
https://www.ainonline.com/aviation-news ... pabilities
El RBE2 AESA será por fin capaz de detectar objetivos móviles de superficie (modos GMTI/GMTT), o sea que aún la versión F3R seguirá sin esa capacidad. Lo sabemos de siempre, pero pensaba que estaba solventado y no será hasta 12 años después de haber empezado a instalarlo.
Necesitará un Scalp modernizado.
Nota mía: en principio sigue sin tener integradas bombas de 500 kg (GBU-16, GBU-48...).
Lo que indicar la información disponible es que va a haber un modo exclusivo para estos objetivos.
No se trata de "necesitar"
También se integrará el Hammer.
Porque van a ser sustituidas por versiones del Hammer.
También habrá otro denominado URH (Ultra High Resolution)...
La potencia de transmisión del radar y equipos de interferencia se doblará gracias a los módulos GaN...
sino que Reino Unido y Francia han firmado un acuerdo para modernizar ese misil [el Scalp/Storm Shadow]...
Otras mejoras afectan a la cabina (pantallas) y sistemas de red. Además del Link-16 utilizará otro sistema. El F4 se aplicará en dos versiones, F4.1 simplificada para los aviones existentes y 4.2 para los nuevos.
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