an evolved electronic warfare suite, and an identification friend-or-foe (IFF) interrogation system.
Los Tiger venían hasta ahora volando sin EW y sin IFF?
Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
an evolved electronic warfare suite, and an identification friend-or-foe (IFF) interrogation system.
Roberto Montesa escribió:Y no podriamos mandarles los nuestros? aunque sea a su 'cadena' de montaje...
Los Tiger venían hasta ahora volando sin EW y sin IFF?
an Identification Friend or Foe (IFF) system coupled with an interrogator
Y no podriamos mandarles los nuestros? aunque sea a su 'cadena' de montaje...
Poder seguro que se puede, y añado, pareceria lo mas logico.... sabemos cuanto nos costaria???
Roberto Montesa escribió:Y no podriamos mandarles los nuestros? aunque sea a su 'cadena' de montaje...
charoska escribió:Roberto Montesa escribió:Y no podriamos mandarles los nuestros? aunque sea a su 'cadena' de montaje...
La orden de anular la modernización a HAD conllevó la anulación de los pedidos de aquellos componentes que eran necesarios, alguno de ellos tarda el fabricante varios años en suministrarlos, por lo que reactivar esas compras supondría un retraso que paralizaria la cadena y un sobrecoste bastante grande, porque ahora te pueden pedir lo que les de la gana. No es lo mismo comprar para 24 que para 6
charoska escribió:Siguen volando con convalidacion del certificado francés
Tampoco entiendo mucho del tema, si nosotros fueramos el ultimo operador de un modelo, pongamos los SH3... dejarian de volar? cada cuanto y como se actualizan esos certificados? coo se las apañó francia para volar lo sF8 crusader durante años? como volamos el F5?
No es cuestion de ser el último operador. Los SH3 son certificados por Ingenieros Aeronauticos españoles que lo llevan haciendo desde que el aparato entró en servicio.
Los HAP los certifica la DGA, ningun ingeniero español ha participado en el proceso.
Los certificados hay que renovarlos anualmente o cuando se le haga cualquier modificacion , por pequeña que sea, incluso si le cambias el GPS de sitio o cambias el modelo de ametralladora
Posted On Tuesday, 13 February 2018 11:34
The Spanish FAMET (Fuerzas Aeromóviles del Ejército de Tierra), and the German Armed Forces (Bundeswehr), who have been involved in different UN-peacekeeping missions and currently in Mali with Tiger helicopters, are increasing their capabilities with Thales’ rockets to meet their ambitions, the company said on February 8, 2018.
The Spanish and German Procurement Agencies have just awarded Thales for a batch of respectively 1,000 and 10,000 70mm/2.75” rockets to complete the weapon systems of their Tiger HAD-E and their UH Tiger. Deliveries are expected on a very short term base.
Produced by Thales in Belgium (Herstal), the 70mm/2.75” rockets offer a high level of safety and efficiency recognized by their worldwide customers on both helicopters and combat fixed wing aircraft. The aim of this contract with the Federal Office of Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support is to deliver practice rockets to meet the increased demand for training of the German Armed Forces. The rocket will feature a modified rocket motor FZ90 MOD.4 with reduced debris.
Thales 70mm/2.75” rocket system is part of the weapon system installed on the Spanish Tiger fitted with four light weight composite rocket pods, two of 19 tubes (FZ225) combined with two of 7 tubes (FZ233), able to carry a mixed loading of practice and high explosive warhead as well as other qualified and certified warheads with sub projectiles. On their HAP configuration Tigers, FAMET have used in operation the Thales Induction Rocket System since 2009. Complementarily, with this first batch of Thales 70mm/2.75 rocket, FAMET will now operate on their HAD Tigers the best version of the 70mm NATO standard rocket, which is also in service in German and Australian armies.
Through these new contracts, Thales confirms and strengthens its presence within the Tiger community all over the world. Every forces equipped by Tiger helicopters – Spanish, French, German and Australian – are using Thales’s rockets systems solution, in Induction version or in 2.75/70mm.
tambien se trabaja en los proximos años en la evolucion de los Tigre HAP y de los Tigre HAD block I a un estandar HAD block II, con el objetivo de contar con una unica version
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