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Orel escribió:Ya sabemos que a lo que puede aspirar España es a desarrollar sólo un entrenador. Ni el sustituto del C295 ni reactores multiplicadores de esa clase (AEW, MPA, MSA, EW, civiles...), que no nos deja Airbus.
Kique escribió:https://twitter.com/REjercitos/status/1334227740300632071?s=20
Según un comunicado de prensa publicado hoy, 2 de diciembre de 2020, el Ministerio de Defensa de la República de Malí ha hecho un pedido en firme de un avión de transporte Airbus C295 adicional en la configuración de transporte.
2. Airbus CC-295 Kingfisher
The CC-295 embodies the diffusion into commonplace service of things that seemed cutting edge just a few years ago. Everything from advanced sensors, digital communications gear and glass cockpits to composite materials, winglets, and scimitar propellers have found their way onto this Spanish design assembled by Airbus in Seville. The Kingfisher is a recent SAR version for the Royal Canadian Air Force. Entering service this autumn, it replaces elderly examples of the C-130 Hercules and DHC-5 Buffalo. With a coastline five times longer than any other country, Canadians are well aware they need a capable search and rescue aircraft. Though late and expensive, the Kingfisher is just the plane they need.
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