Moderadores: Lepanto, poliorcetes, Edu, Orel
Si a alguien se les puede definir como tocapelotas en lo que "traicionar a Europa" se refiere, esos son los ingleses amigo.
TIPS Industries submits NATO AGS study
The TIPS industries, working with the TCAR team, have submitted a study commissioned under a 22 million euro NATO contract, the first in a series of contracts for the recently launched Alliance Ground Surveillance (AGS) program. The contract addressed issues such as overall system and radar-sensor development, program risk and cost, as its main priorities. The submission came during the Conference of National Armament Directors meeting on October 26. "Completion of this study is yet another important milestone that confirms this program is both affordable and executable," commented Alan Doshier, vice president of Northrop Grumman ISS International, Inc., speaking for the TIPS industries. "Our team is confident of its abilities to deliver this program. We have further refined the baseline mixed fleet, and addressed TCAR integration while reducing program costs and risk. Second, in the course of performing this study, we've demonstrated that the NATO's AGS Team ''- industry, NATO and national governments ''- is now one team with one mission, focused on executing the program."
NATO's decision to proceed with the program, based on the TIPS mixed fleet equipped with the TCAR sensors, meets the NATO requirement for the AGS core capability. The NATO AGS system will provide situational awareness through a shared common ground picture that will be available to NATO and national decision makers. The TIPS mixed fleet of manned and unmanned systems will provide the Alliance with a core component for the NATO Response Force, providing a critical capability designed to meet its intelligence, surveillance and reconnaissance and command-and-control requirements for the 21st century. The mixed-fleet solution will also support a variety of new mission requirements for NATO including nation building, homeland security and humanitarian relief.
charly015 escribió:Saludos
Cuando se presentó el programa para adquirir transporte pesado los contendientes eran estos que ganaron por un lado y el C-17 GlobeMaster Estadounidense por el otro
Ganaron estos como evidentemente vemos
UN SALUDO
charly015 escribió:Saludos
Ahí lo que vemos son hechos
Se presentaron dos ofertas una protagonizada por los Antonov y otra por el Globemaster y ganó la oferta ruso-ucraniana, o sea, la OTAN eligió esa oferta y, ahora, extiende el contrato
Esto no es una conclusión sacada de opiniones sino hechos
Se podrá matizar lo que a cada uno le venga bien pero lo cierto es que el vencedor en ese concurso fué el Antonov An-124-100
UN SALUDO
charly015 escribió:Cuando se presentó el programa para adquirir transporte pesado los contendientes eran estos que ganaron por un lado y el C-17 GlobeMaster Estadounidense por el otro
Ganaron estos como evidentemente vemos
polluelo escribió:Y en el concurso para adquirir un transporte a pachas entre varios paises de la Otan y alguno de fuera de ella, el SAC, el que ha ganado ha sido el C-17.
polluelo escribió:Pero en el contrato de alquiler Salis, que es el que ganaron estos aviones
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados